Článek
-
SŽDC prověří technické a ekonomické řešení přesunu železničního uzlu Brno
10.7.2018 – Přesun celého brněnského železničního uzlu ve variantě u řeky se dostává do další fáze, Správa železniční dopravní cesty nyní prověří technicko-ekonomické řešení celkové investice, která je plánována ve výši až 43 miliard korun. Informaci o výhodách přesunu a dalším postupu dostala vláda.podobné články
Podobné články
-
Studie proveditelnosti brněnského železničního uzlu hodnotí všechny navržené varianty jako přínosné
30.10.2017 – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes představila výsledky Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno (ŽUB), která mimo jiné řeší i polohu nového hlavního nádraží jako stěžejní části přestavby celého uzlu. Každá navržená varianta ŽUB dosahuje různé přínosnosti, přesto jakékoliv z navržených řešení projektu je prokazatelně prospěšné. Přínosy pocítí zejména cestující, a to zkrácením cestovních dob, zvýšením nabídky železničních spojů a výrazným zvýšením komfortu cestování.podobné články
-
SŽDC představila studii modernizace brněnského železničního uzlu
2.12.2017 – Na brněnské Nové radnici konala prezentace závěrů Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno. Výklad odborníků ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a ministerstva dopravy byl připraven pro zastupitele města a radní brněnských městských částí.podobné články
-
SŽDC: Přestavba a modernizace železničního uzlu Plzeň je v polovině
18.4.2017 – Správa železniční dopravní cesty zahájila přestavbu celého železničního uzlu Plzeň v roce 2011 přípravnou stavbou Průjezd uzlem Plzeň ve směru III. tranzitního železničního koridoru. Během ní stanice dostala nový podchod, který vyřešil bezbariérové přístupy na nástupiště a umožnil cestujícím snadněji přestupovat na městskou a regionální dopravu v ulicích Šumavská a Železniční.podobné články
-
Hejtman řešil s odborníky problémy železničního uzlu v Třebové
8.9.2014 – Slavnostní jízdy na obnovené trati Česká Třebová - Moravská Třebová - Chornice využili hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s náměstkem Jaromírem Duškem také k diskuzi se zástupci Českých drah (ČD) a Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) o železničním uzlu v České Třebové. Ukázali jim neutěšený stav podchodu z ulice bratří Hubálků, ale i dispečerského pracoviště českotřebovského uzlu, které se dočká výměny oken.podobné články
Osobnosti: Martin Dušek (25 článků) -
SŽDC: Ostravský uzel projde modernizací, zahájíme projektovou přípravu
12.1.2017 – Centrální komise Ministerstva dopravy ČR projednala a schválila studii proveditelnosti železničního uzlu Ostrava pro další postup projektové přípravy. Vítězná varianta představuje kompletní opravu dosud nemodernizovaného úseku železničního uzlu Ostrava mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava hlavní nádraží, včetně zřízení nového mimoúrovňového přesmyku, který odstraní kolizní jízdy vlaků v jednotlivých směrech.podobné články
-
Ostravský železniční uzel projde modernizací, SŽDC zahájí projektovou přípravu
16.1.2017 – Centrální komise Ministerstva dopravy ČR projednala a schválila studii proveditelnosti železničního uzlu Ostrava pro další postup projektové přípravy. Vítězná varianta představuje kompletní opravu dosud nemodernizovaného úseku železničního uzlu Ostrava mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava hlavní nádraží, včetně zřízení nového mimoúrovňového přesmyku, který odstraní kolizní jízdy vlaků v jednotlivých směrech.podobné články
-
SŽDC: Návrh železničního jízdního řádu 2018 je zveřejněn na webu
12.6.2017 – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila na svých internetových stránkách Návrh železničního jízdního řádu 2018 platného od letošního 10. prosince. Tento dokument byl zpracován podle zákona č. 266/1994 Sb. v platném znění pro tratě, kde je SŽDC přídělcem kapacity dráhy. Najdete ho na adrese www.szdc.cz.podobné články
-
SŽDC zadala zpracování studie proveditelnosti na vysokorychlostní spojení Prahy a Brna
13.4.2018 – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zadala zpracování Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha – Brno – Břeclav uzavřením smlouvy s vítěznou společností SUDOP Praha. Práce na studii poběží 29 měsíců a zaměří se na technické, provozní a následně ekonomické posouzení celého úseku z Prahy přes Brno do Břeclavi. Současně prověří a navrhne proveditelné řešení, které uspokojí budoucí vnitrostátní i přeshraniční poptávku v osobní dálkové dopravě. Posoudí dvě principiální varianty vedení trati a tři rychlostní úrovně 250, 300 a 350 km/h.podobné články
-
4 typy kravatových uzlů
20.9.2018 – Každý muž by si měl umět uvázat kravatu. Jenže jejich ruce i mozek se často vzpírají zapamatovat si i ten nejjednodušší postup, že první větu opravuji na: každá žena by měla umět uvázat kravatu, aby byl její muž elegantní a upravený. Jestliže nechodíte často do společnosti či na různé formální akce, kde je předepsaný dress code, máte nejspíš s vázáním uzlů na kravatě docela problém. Obvykle se to pak řeší tak, že si muž kravatu jen uvolní, ale uzel zachová pro další použití.Přitom uvázat ho znovu není nic složitého, chce to jen trochu cviku. Uzel Four In Hand Jednoduchý uzel, který zvládnete opravdu čtyřmi pohyby, vám vystačí na většinu všech akcí, jichž se zúčastníte. Je velmi oblíbený a hodí se na širší vázanky. Uvázaný uzel Four In Hand je mírně asymetrický a na své uvázání spotřebuje poměrně krátkou délku kravaty a proto se hodí i pro kratší kravaty. Vzhledem k tomu, že je uzel poměrně malý, nehodí se do dlouhého rozevřeného límečku. Dvojitý uzel Jde o variantu jednoduchého Four in Hand uzlu, kdy se vázanka obtočí dvakrát a protáhne se okolo tenkého konce. Tím vznikne větší uzel, vhodný do všech typů límečků. Protože vznikne uzel široký, dá se vázat i z úzkých kravat. Windsorský uzel Windsorský uzel je velmi symetrický uzel trojúhelníkového tvaru, k jeho uvázání se spotřebuje poměrně velká délka vázanky a uzel proto působí plným dojmem. Hodí se na kravaty z tenkého materiálu, na ostatních vypadá nepatřičně robustně. Jeho správné uvázání není až tak jednoduché, vyžaduje cvik, zejména v oblasti kde, kdy a jak uzel při jeho vázání utáhnout. Poloviční windsor Jeho název vychází z relativní podobnosti s uzlem windsorským, ale na uvázání i na přesnost vázání je výrazně jednodušší. Je velmi oblíbený na evropském kontinentu a jeho vázání není nijak složité, i když trochu cviku vyžaduje. Poloviční... Čtěte více Příspěvek 4 typy kravatových uzlů pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlenípodobné články
-
Jihočeský kraj podepsal se SŽDC memorandum
1.11.2018 – Dokončení železničního koridoru Praha – České Budějovice s napojením na rakouské hranice. Modernizace trati České Budějovice – Plzeň včetně elektrizace úseku Písek – Písek město. Nahrazení starého železničního mostu novým přes Vltavu u Červené nad Vltavou na trati Tábor – Písek. Inovace železničního uzlu České Budějovice. Rekonstrukce železničních stanic či seřazení priorit v rámci dopravní obslužnosti obyvatel.podobné články
-
Kotzian (ODS): Prezentace přestavby železničního uzlu z ptačí perspektivy pokračují
19.9.2014 – Město připravilo po velkém zájmu občanů v květnu a červnu nové termíny prezentací přestavby železničního uzlu. Pohled z ptačí perspektivy umožní zájemcům seznámit se s principem řešení i rozsahem tohoto důležitého brněnského projektu.podobné články
-
Kotzian (ODS): Nádraží u řeky - restart komunikace o přestavbě železničního uzlu
26.4.2013 – Přiblížit projekt přestavby železničního uzlu občanům, kteří nejsou odborníky na železniční dopravu, ale chtějí vědět, co pozitivního jim přinese. To je hlavní cíl nových webových stránek www.nadraziureky.cz, které byly dnes spuštěny za účasti ministra dopravy Ing. Zbyňka Stanjury.podobné články
-
Skanska: Přestavba železničního uzlu Plzeň pokračuje
21.3.2014 – Dnes byla oficiálně podepsána smlouva na modernizaci železničního uzlu Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví. Stavbu v hodnotě téměř 1,7 miliardy korun (bez DPH) provede společnost Skanska během následujících dvou let. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury a stavba je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti.podobné články
-
SŽDC: Železnice získá nový technický pasport infrastruktury. Systémové řešení navrhne a dodá ČD - Telematika
24.10.2017 – Správa dopravní železniční cesty (SŽDC) bude mít nový technický pasport infrastruktury (TPI) jehož součástí je i pasport železničního svršku. Výběrové řízení na zakázku „Realizace řešení Technického pasportu infrastruktury včetně zpracování Pasportu železničního svršku“ vyhrála společnost ČD - Telematika.podobné články
-
SŽDC: Začíná další stavba v železničním uzlu Plzeň. Opraveny budou i mosty přes Mikulášskou ulici
20.1.2017 – Poklepem na železniční kolejnici byla dnes slavnostně zahájena další etapa modernizace plzeňského hlavního nádraží za účasti zástupců hlavního investora Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), spoluinvestora statutárního města Plzeň, zástupců Plzeňského kraje a dalších. Začíná tak stavba, jejímž cílem je přestavba uzlu do stavu, který odpovídá jeho významu a současným požadavkům na konkurenceschopnou železniční dopravu.podobné články
-
SŽDC: Řešení sesuvu železničního náspu v úseku Hájek-Dalovice
20.4.2018 – Na základě předběžných výsledků geologických průzkumů provedených v oblasti sesuvu části železničního náspu v úseku Hájek-Dalovice, se ukázalo, že původně zvažovaná varianta nouzového zprovoznění 1. traťové koleje, není z hlediska dodržení bezpečnosti železničního provozu proveditelná.podobné články
-
Železnice na letiště: SŽDC připravuje variantu Střešovice
2.6.2016 – Správa železniční dopravní cesty pokračuje v přípravě nového tunelového řešení úseku Dejvice-Veleslavín v rámci plánovaného železničního spojení Prahy s Letištěm Václava Havla. Centrální komise ministerstva dopravy dala v úterý 31. května 2016 investorovi zelenou s podmínkou, že ověří, zda je záměr ekonomicky efektivní. SŽDC tak má svolení podrobně rozpracovat variantu 2 jednokolejných ražených tunelů pod pražskými Střešovicemi. Do konce roku vybere projektanta a zajistí aktualizaci analýzy ekonomické efektivity s ohledem na toto řešení.podobné články
Osobnosti: Václav Havel (5204 článků) -
Jihomoravský kraj doporučuje pro Železniční uzel Brno variantu „Řeka“
8.1.2018 – Řešení Železničního uzlu Brno ve variantě A – tedy „Řeka“ – taková je preference, kterou Rada Jihomoravského kraj doporučuje krajskému zastupitelstvu ke schválení. Upřednostněny jsou přitom její varianty řešení Aa a Ac, které využívají trasy severojižního kolejového diametru pro chrlickou trať.podobné články
-
SŽDC: Rekonstrukce železničního uzlu v Ústí nad Orlicí skončila
31.3.2016 – Rekonstrukce stanice a navazujících traťových úseků se dočkalo vlakové nádraží v Ústí nad Orlicí. Tříleté omezení bylo spojené především se zvýšením rychlosti. Vlaky zde nyní mohou projíždět až 160 km/h. Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), zhotovitelem pak EUROVIA CS.podobné články