Článek
-
Stavba dálnice D3 má další problém
16.9.2020 – Dostavba dálnice D3 ve středočeském úseku na Benešovsku má další problém. Ministerstvo životního prostředí zrušilo dříve vydaná krajská rozhodnutí, která stavařům udělovala výjimku z ochrany chráněných druhů živočichů.podobné články
Podobné články
-
Zeman účtoval se zelenými aktivisty: Stavba D8 prý trvala tak dlouho kvůli nim
17.12.2016 – Stavba posledního úseku dálnice D8 trvala dlouho kvůli takzvaným zeleným aktivistům, kteří podávali jednu žalobu za druhou. Při dnešním slavnostním otevření to řekl prezident Miloš Zeman. Stavba dálnice trvala 32 let, stála přes deset miliard korun. Řidiči vjedou na dvanáctikilometrový úsek dnes večer.podobné články
Osobnosti: Miloš Zeman (24951 článků) -
Před patnácti lety tomu ODS tleskala, dneska se vzteká. Boj o dálnici D3 nabírá na obrátkách
1.7.2020 – Téměř žádná stavba dálnice se neobejde bez problémů. Na jedné straně stojí neziskové organizace, případně opozice a na straně druhé investor. Podobně tomu je i v případě středočeské části dálnice D3. Nicméně se blíží krajské volby, takže „zlým mužem“ v očích odpůrců není tentokrát stát, který dálnici staví, ale kraj. D3 je sice pro Středočeský kraj mimořádně důležitá stavba, avšak nejde o investici, kterou by financoval kraj, ale celá stavba je v režii státního Ředitelství silnic a dálnic.podobné články
-
Stavba dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem byla zahájena, řidiči se zde poprvé projedou v prosinci 2019
15.3.2017 – Další část jihočeské dálnice D3 je ve výstavbě, 11 kilometrový úsek mezi Ševětínem a Borkem propojí dvě další rozestavěné části dálnice a po svém dokončení přivede jihočeskou část dálnice k Českým Budějovicím.podobné články
-
Klaus podpořil dostavbu dálnice D8. Označil to za veřejný zájem občanů
18.10.2011 – Prezident Václav Klaus v úterý podpořil starosty obcí na objízdných trasách nedokončené dálnice D8, která má propojit Prahu, Ústí nad Labem a Sasko. O její trasu přes České středohoří vedou stát a obce téměř dvacet let spory s ekologickými aktivisty. Kvůli chybějícímu úseku dálnice trpí lidé v obcích hlukem a prašností z nadměrné dopravy. Usilují proto o rychlé dokončení dálnice. Podle Klause by stavbu nikdo neměl blokovat, protože se staví ve veřejném zájmu, řekl v úterý novinářům při prohlídce dálnice na Ústecku.podobné články
Osobnosti: Václav Klaus (10216 článků) -
Ředitelství silnic a dálnic opraví první čtyři kilometry dálnice D2
29.7.2015 – ŘSD zahajuje opravu dálnice D2 v její nejkomplikovanější části – v blízkosti Brna a křižovatky s dálnicí D1. Jedná se o první 4 km dálnice po výjezd k obchodním centrům, kde z původních 48 000 vozidel odbočuje 21 000 vpravo. Dálnice bude letos opravena ve směru na Bratislavu, na jaře 2016 plánujeme opravit ve stejném duchu směr Brno. Oba pásy dálnice dostanou nový asfaltový povrch.podobné články
-
Novotný (Svobodní): Jak řídit dopravu ve svém kraji (a nezbláznit se při tom)
13.10.2016 – Kraje mají dva prioritní úkoly. Zajišťovat dopravní obslužnost a správu silnic 2. a 3. třídy. Ač je mi to líto, kraj nestaví dálnice. Je proto úsměvné, když na bilboardech vídávám vysmátou Jermanovou s heslem „Dálnice, dálnice, dálnice.“ Ministři z její vlastní partaje nepostavili ani jeden kilometr dálnice.podobné články
-
Naše dálnice jsou docela pěkné, ohradil se šéf ŘSD. A pak nadával, jak mu aktivisté protahují termíny
1.8.2017 – Soud dnes začal řešit sesuv půdy na dálnici D8. Stát je přesvědčen, že za sesuv půdy může firma Kámen Zbraslav provozující lom u dálnice a požaduje po společnosti miliardu korun. Jenže D8 není jediná problémová dálnice. Stačí se podívat, jak probíhá modernizace dálnice D1, ze které se asi mnoha řidičům vaří krev. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa je však přesvědčen, že české dálnice jsou pěkné.podobné články
-
Dálnice D8 otevřena hned problém. Václav Moravec se neudržel a zveřejnil soukromý mail od ŘSD
17.12.2016 – O postavení dálnice z Prahy do Drážďan se uvažovalo již v roce 1938. Po 78 letech je tato dálnice skutečně kompletně hotová a otevřená. Má to ale háček. Část dálnice stojí na nestabilním podloží, takže D8 byla otevřena jen s omezeními. Moderátor České televize Václav Moravec, kvůli dálnici „jakou svět neviděl“, své ironické poznámky adresuje vůči Ředitelství silnic a dálnic.podobné články
Osobnosti: Václav Moravec (624 článků) -
Dálnice D8 otevřena a hned problém. Václav Moravec se neudržel a zveřejnil soukromý mail od ŘSD
17.12.2016 – O postavení dálnice z Prahy do Drážďan se uvažovalo již v roce 1938. Po 78 letech je tato dálnice skutečně kompletně hotová a otevřená. Má to ale háček. Část dálnice stojí na nestabilním podloží, takže D8 byla otevřena jen s omezeními. Moderátor České televize Václav Moravec, kvůli dálnici „jakou svět neviděl“, své ironické poznámky adresuje vůči Ředitelství silnic a dálnic.podobné články
Osobnosti: Václav Moravec (624 článků) -
Šlendrián s dálnicí D3: Úředníci zaspali, stavba stojí
8.9.2013 – V šoku je hejtman Jihočeského kraje, vedení táborské radnice a především tisíce řidičů. Stavba dálnice D3 u Tábora, respektive rekonstrukce obchvatu, který je součástí dálnice, se zastavila. Důvodem je šlendrián úředníků placených z peněz daňových poplatníků. A jak to tak vypadá, na několik měsíců situace nebude jiná a řidiči budou muset jezdit zúženou trasou.podobné články
-
Ministerstvo dopravy: Zítra se zahájí stavba dálnice D3 v úseku Ševětín - Borek
14.3.2017 – Ve středu 15. 3. bude slavnostně zahájena stavba dálnice D3 0309/II v úseku Ševětín – Borek.podobné články
-
Stavba dálnic v Česku: 30 kilometrů za rok, miliardy a nekonečné průtahy
20.12.2016 – Celých 32 let se stavěla 98 kilometrů dlouhá dálnice D8, kterou o víkendu slavnostně otevřeli prezident Miloš Zeman a další vládní představitelé. Už teď přitom hrozí, že ji opět zavřou, protože je postavená na nestabilním svahu. V tomto případě o rekordní dobu, nicméně se stavbou dálnice v Česku to obecně není nijak slavné. Za posledních 10 let bylo otevřeno celkem 305 kilometrů nových dálnic, které stály 182 miliard korun. Průměrně se dálnice staví 12 let.podobné články
Osobnosti: Miloš Zeman (24951 článků) -
Vaňhová (ČSSD): Dostavbu dálnice D8 nesmí ministerstvo zpochybňovat
26.6.2011 – Ústecký kraj je značně znepokojen spekulacemi Ministerstva dopravy, které se podle médií obává, že neobhájí osm miliard korun z evropských fondů na dálnici D8, jejíž stavba se podle ministerstva zřejmě nestihne dokončit v termínu. Pokud dálnice nebude hotova do roku 2015, nepůjde na ni evropské fondy uplatnit. Slíbené peníze by úřady chtěly přesměrovat na opravy páteřní dálnice D1.podobné články
-
Chovanec (ČSSD): Ve věci dálnice D8 stát zaspal
15.7.2011 – Od neděle se z médií dozvídáme informace o možném přesunu evropských dotací, určených pro výstavbu dálnice D8, na opravy dálnice D1. V souvislosti s problémy při získávání stavebních povolení zbylé části D8 (cca 16km) se totiž zvyšuje riziko, že se stavba zpozdí a nestihne se tak v řádném termínu pro čerpání dotací z EU. Tedy do roku 2015. Dle ministerstva dopravy je nutné se o dalším průběhu financování stavby D8 rozhodnout do poloviny příštího roku.podobné články
-
Dálnici D1 v noci čtyřikrát uzavře stavba mostu
28.9.2013 – Nejfrekventovanější tuzemská dálnice D1 byla v úseku mezi Loktem a Hořicemi dnes ve 20:30 v obou směrech zcela uzavřena kvůli výstavbě nového mostu na 71. kilometru dálnice. Uvedl to Ivan Čásenský, který má na starosti stavební dozor pro Ředitelství silnic a dálnic. Úsek bude v noci na neděli uzavřen čtyřikrát na hodinu a půl a poté bude dálnice stejnou dobu otevřena. Provoz by měl být opět obnoven v neděli v 8:00.podobné články
-
Nejdelší dálnice v Česku: Před 75 lety začali stavět D1! Kdo slavný tam boural?
21.1.2014 – Přesně před 75 lety začala výstavba mnoha řidiči proklínané nejdelší dálnice Česka, D1. 19. ledna 1939 u Zástřizel na Zlínsku bylo zahájeno kácení lesa a stavba mostů. Ptáte se, proč na Zlínsku? Není divu! 376 kilometrů dlouhá dálnice v současnosti vede úplně jinudy!podobné články
-
Stavba dálnice D3 může pokračovat, středočeští zastupitelé schválili potřebný dokument
27.7.2015 – Středočeští zastupitelé v pondělí schválili aktualizované zásady územního rozvoje týkající se koridoru pro výstavbu středočeského úseku dálnice D3. Podle hejtmana Miloše Petery (ČSSD) tak může pokračovat příprava dopravní stavby mimořádně důležité pro celou republiku. Dálnice by měla spojit Prahu přes České Budějovice a Tábor s Rakouskem.podobné články
-
Nejvyšší kontrolní úřad: Výstavba D8 má patnáct let zpoždění. Stále chybí posledních sedmnáct kilometrů mezi Lovosicemi a Řehlovicemi
13.6.2016 – Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na výstavbu dálnice D8 a prověřil, jak na její vybudování Ministerstvo dopravy (MD), Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) používaly v letech 2009 až 2016 státní peníze. Vedle investic do stavby dálnice kontroloři prověřili i dodržování harmonogramu její výstavby. Zhruba devadesátikilometrová dálnice, jejíž stavba začala už v roce 1984, stále není v provozu.podobné články
-
NKÚ: Sesunutá D8 měla být hotová už před 15 lety. Stavba se prodražuje
13.6.2016 – Výstavba dálnice D8 z Prahy na Ústí nad Labem a dále k hranicím s Německem má 15 let zpoždění. Stále chybí posledních 17 kilometrů mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, úsek vede přes území ohrožené sesuvy půdy. Průtahy stavby cenu úseku navíc zdražují. Dosud za něj stát zaplatil přes 14 miliard korun, přičemž odhad z roku 1993 počítal s tím, že tento úsek vyjde zhruba na tři miliardy korun. Uvedl to v pondělí Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Za zpožděním podle ministerstva dopravy stojí především soudní spory o vedení trasy dálnice. Nyní se staví podle harmonogramu a platí, že dálnice bude dokončena letos v prosinci, sdělil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.podobné články