Článek
-
Správa železnic zahajuje modernizaci koridoru mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí
1.5.2021 – Slavnostní zahájení stavby odstartovalo poslední dubnový den rekonstrukci jednoho z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. V jejím rámci se výrazně změní současná podoba stanice Brandýs nad Orlicí, zastávku Bezpráví nahradí odbočka.podobné články
Podobné články
-
Správa železnic zohlednila připomínky dopravců a upravila stavební postupy při modernizaci hlavního koridoru
26.11.2022 – Na základě opětovného jednání s dopravci Správa železnic upravila technologii prací na modernizovaném úseku mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí.podobné články
-
Správa železnic: Od dubna se výrazně omezí provoz na hlavním železničním koridoru
25.3.2021 – V úterý 6. dubna 2021 začne platit výluková změna jízdního řádu na trati mezi Českou Třebovou a Kolínem, jejímž cílem je výrazně snížit počet vlaků na tomto úseku prvního železničního koridoru. Důvodem omezení provozu je souběh několika stavebních akcí, zejména pak modernizace trati mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí a přestavba železničního uzlu Pardubice. Zároveň budou probíhat opravné práce na mostu Kyjevská v Pardubicích a na výstavbě dálničního mostu D35 v Uhersku. Výlukový jízdní řád bude platit do poloviny roku 2023.podobné články
-
Správa železnic vypisuje tendr na zhotovitele modernizace trati mezi Ústím n. O. a Brandýsem n. O.
18.7.2020 – Traťový úsek Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a samotná stanice Brandýs nad Orlicí tvoří jedno z nejužších hrdel na maximálně vytíženém prvním tranzitním železničním koridoru.podobné články
-
Správa železnic: Práce na koridoru v údolí Tiché Orlice finišují
4.3.2023 – Dnešním dnem začíná poslední fáze modernizace 1. koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. V následujících čtyřech měsících proběhne kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku pomocí speciálního sanačního stroje. Využití nejmodernější technologie, rozdělení prací na etapy a zkrácení jednokolejného úseku minimalizuje dopad do železničního provozu.podobné články
-
Správa železnic: Úsek prvního koridoru Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí projde zásadní modernizací
29.1.2021 – Už letos v dubnu začne rekonstrukce jednoho z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního koridoru.podobné články
-
Železnici mezi Prahou a Brnem čeká dlouhá výluka
10.8.2012 – Provoz na železnici mezi Prahou a Brnem zbrzdí výluka jedné koleje mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. Výluka začne 11. srpna a potrvá do 31. srpna. Informoval o tom ředitel organizační jednotky Českých Drah Michal Štěpán.podobné články
-
Hejtman Netolický: Kraj modernizuje další silnice na Orlickoústecku
27.10.2019 – Pardubický kraj pokračuje v modernizaci silnic na Orlickoústecku. Od minulého týdne je v provozu nově opravená silnice mezi Ústím nad Orlicí a Chocní a nyní se pracuje na modernizaci silnice II/360 v ulici Cihlářská přímo v Ústí nad Orlicí.podobné články
-
Hejtman Netolický: Kraj modernizuje další silnice na Orlickoústecku
27.10.2019 – Pardubický kraj pokračuje v modernizaci silnic na Orlickoústecku. Od minulého týdne je v provozu nově opravená silnice mezi Ústím nad Orlicí a Chocní a nyní se pracuje na modernizaci silnice II/360 v ulici Cihlářská přímo v Ústí nad Orlicí.podobné články
-
České dráhy: Výluky na hlavním koridoru změní od 6. dubna jízdní řády vlaků ČD
28.3.2021 – Od úterý 6. dubna 2021 začnou v souvislosti s rozsáhlou výlukovou činností Správy železnic v úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí, modernizací úseku Poříčany – Velim a pardubického železničního uzlu platit výrazné změny v jízdních řádech dálkových i regionálních vlaků Českých drah na páteřních linkách z Prahy na severní i jižní Moravu a na přípojných tratích zejména v Pardubickém kraji. Hlavní změnou bude přesměrování většiny vlaků linky Ex 3 railjet a EuroCity Metropolitan / Hungaria v úseku mezi Prahou a Brnem po trati přes Havlíčkův Brod a také časové posuny u vlaků SuperCity, spojů linek Ex1, Ex2, R18 a R19 na linkách z Prahy na Ostravsko, Valašsko, Slovácko a přes Českou Třebovou do Brna. Hlavní fáze výluk na Orlickoústecku začne 4. května, od tohoto data budou všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou nahrazené autobusy. Upravené jízdní řády budou platit až do konce jízdního řádu 2021, výlukové práce ale budou pokračovat i v následujícím období.podobné články
-
Správa železnic připravuje zvýšení rychlosti na koridoru mezi Pardubicemi a Uherskem
30.8.2022 – Správa železnic uzavřela smlouvu na zpracování záměru projektu a doprovodné dokumentace pro zvýšení rychlosti na koridoru z Prahy do Ostravy, konkrétně mezi stanicemi Pardubice hlavní nádraží a Uhersko.podobné články
-
Správa železnic: Modernizace koridoru zastaví na rok provoz vlaků mezi Brnem a Blanskem
27.10.2021 – Slavnostním poklepem na kolejnici zahájila Správa železnic realizaci tří významných projektů mezi Brnem a Blanskem. Konkrétně se jedná o modernizaci mezistaničních úseků mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem (dvě samostatné stavby) a rekonstrukci stanice Adamov, která mimo jiné dostane nová nástupiště. Stavební práce zcela zastaví od poloviny letošního prosince provoz vlaků mezi Brnem a Blanskem. První dva projekty jsou spolufinancované z úvěru od Evropské investiční banky (EIB), akce s názvem Rekonstrukce nástupišť v žst. Adamov je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF 2).podobné články
-
Hejtman Netolický: V září začne modernizace silnice z Ústí nad Orlicí do Skuhrova
28.8.2021 – Modernizace silnice II/315 mezí Ústím nad Orlicí a Lanškrounem bude pokračovat druhou etapou ze Skuhrova do Ústí nad Orlicí. Krajští radní na svém pondělním jednání schválili výběr dodavatele na více jak sedmikilometrový úsek.podobné články
-
Správa železnic: Obnovení provozu na koridoru na Břeclavsku a Hodonínsku
29.6.2021 – Správa železnic od 7. hodiny obnovila provoz na koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem po jedné traťové koleji. Vlaky mohou úsekem projíždět sníženou rychlostí a zatím pouze s dieselovými lokomotivami, křižování je možné ve stanici Moravská Nová Ves.podobné články
-
Správa železnic vypsala tendr na rekonstrukci výpravní budovy v Berouně
24.3.2020 – Správa železnic vypsala zakázku na zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy v Berouně. Předpokládaná hodnota zakázky na modernizaci komplexu tří vzájemně propojených objektů, který tvoří odjezdová hala, administrativní budova a provozní prostory, je 244,6 milionu korun. Jde o druhé výběrové řízení, které Správa železnic v rámci tohoto projektu vypisuje.podobné články
-
Správa železnic: Zprovozňování koridoru na Břeclavsku a Hodonínsku
27.6.2021 – Správa železnic opravuje v poničeném úseku koridoru také železniční svršek. Rozsah jeho poškození nebyl zpočátku pod nánosy trosek zřejmý. Měření v úseku odhalila poruchy geometrické polohy koleje.podobné články
-
Správa železnic: Zprovozňování koridoru na Břeclavsku a Hodonínsk
26.6.2021 – Správa železnic dokončila v průběhu noci největší část odklízecích prací na obou traťových kolejích na nejponičenějším úseku mezi Moravskou Novou Vsí a Lužicemi. Nyní zahajuje opravné práce pro zajištění provozu nezávislou trakcí (pomocí dieselových lokomotiv) po první traťové koleji (1 TK).podobné články
-
Správa železnic: Zprovozňování koridoru na Břeclavsku a Hodonínsku
27.6.2021 – Správa železnic dokončila v průběhu noci největší část odklízecích prací na obou traťových kolejích na nejponičenějším úseku mezi Moravskou Novou Vsí a Lužicemi. Nyní zahajuje opravné práce pro zajištění provozu nezávislou trakcí (pomocí dieselových lokomotiv) po první traťové koleji (1 TK).podobné články
-
Správa železnic: U Lanžhota pokračuje modernizace koridoru, trať bude o necelý metr výše
28.12.2022 – Nová kolej a mosty přes místní vodní toky už letos vznikly v rámci modernizace 1,5 kilometru trati mezi Lanžhotem a hranicí se Slovenskem. Správa železnic ji zahájila v únoru, práce provádějí za 595,7 milionu korun bez DPH společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha.podobné články
-
Správa železnic: Rekonstrukce napájecí stanice Rostoklaty zvýší spolehlivost provozu
25.4.2020 – Správa železnic zahajuje rekonstrukci trakční napájecí stanice (TNS) Rostoklaty, která zvýší spolehlivost provozu na frekventovaném tříkolejném úseku prvního koridoru. Přispěje k tomu jak zvýšení trakčního výkonu TNS, tak výstavba nové rozvodny. Práce potrvají do března 2022, celkové investiční náklady stavby dosahují 458 milionů korun.podobné články