Článek
-
Správa železnic: V Děčíně vznikne první solární elektrárna na nádražní budově
6.10.2021 – Správa železnic zahájila ve stanici Děčín východ budování první fotovoltaické elektrárny na střeše nádražní budovy. Ve výběrovém řízení na dodavatele uspěla společnost Silektro.podobné články
Podobné články
-
Solární nabíječky na každý den
20.6.2017 – Všechna mobilní zařízení, jako mobilní telefony, tablety, notebooky, potřebují dobíjet baterie. Jsou však situace, kdy to není možné. V přírodě, na cestách, nebo pokud se rozhodnete, že budete šetřit. Tehdy přicházejí na řadu solární nabíječky. Slunce na nabíjení mobilů Solární nabíječka je zařízení, které dokáže přeměnit sluneční záření na elektrickou energii. Jsou to malé fotovoltaické panely, které jsou zapojeny elektronikou do výstupního zařízení, které dokáže dobíjet baterii mobilního přístroje. Pomocí slunce dokáže solární nabíječka na mobil dobít baterii buď v krátké době do pohotovostního stavu, nebo během několika hodin nabít baterii naplno. Záleží od výkonu solárních panelů, slunečního záření a velikosti baterie nabíjeného zařízení. Obvykle mají solární nabíječky na mobil dva a více panelů, které jsou složeny tak, aby se snadno přenášely, a v případě potřeby se jednoduše rozloží. Mívají úchyty, které umožňují jejich přichycení například na batoh nebo na šňůru před stanem. V nabídce je dnes už velké množství malých nabíječek, slibujících dobíjení baterií, ale třeba si dávat pozor, kolik takové dobíjení trvá. Malé, ale výkonné Malá nabíječka s nízkým výkonem a nízkou cenou se může zdát dobrým výběrem, ale nabití baterie v mobilu lze počítat až na dny. A zastavení nabíjení mohou způsobit i oblaka. Pokud oblak zakryje slunce, nabíječka přestane nabíjet, a nezačne ani po tom, jak opět začne slunce svítit. Takovou nabíječku je třeba odpojit a zas zapojit. Kvalitní solární nabíječka tyto problémy má vyřešeny díky speciálním obvodem, které automaticky začnou nabíjet baterie bez potřeby odpojení a resetování nabíječky. Při výběru si všímejte, zda takovou funkci mají, abyste po několika hodinách „nabíjení“ nezjistili, že se nabíjení vypnulo již po krátké chvíli a baterie je vybitá. Kvalitní solární nabíječky dokáží při rozměru malého tabletu se dvěma solárními panely dosáhnout výkon až 15Watt, což ještě nedávno dokázali jen nejvýkonnější tří panelový nabíječky. S takovou nabíječkou nabijete baterii výkonného... Čtěte více Příspěvek Solární nabíječky na každý den pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlenípodobné články
-
Správa železnic: Jednání o nádražní budově v Převýšově spějí do finále
10.10.2021 – Zástupci Správy železnic, obce Převýšov a veřejnosti pokročili v rámci jednání pracovní skupiny o nádražní budově v Převýšově do závěrečné fáze. Správa železnic prověřila různé možnosti jejího zachování a další alternativní vedení modernizované trati v okolí objektu. V současnosti tak existují tři varianty možného řešení, z nichž dvě počítají se zachováním budovy.podobné články
-
Správa železnic: Nádražní budova v Převýšově zůstane. Obec se zavázala k jejímu pronájmu
7.11.2021 – Zástupci Správy železnic a obce Převýšov se dohodli na zachování místní nádražní budovy, která měla původně ustoupit plánované modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové. Obec si pronajme volný prostor v přízemí objektu, pro který Správa železnic nebude mít využití. Zároveň pokračuje příprava nové varianty vedení trasy, která povede mimo nádraží.podobné články
-
Správa železnic: Nádražní budova v Převýšově zůstane, obec se zavázala k jejímu pronájmu
7.11.2021 – Zástupci Správy železnic a obce Převýšov se dohodli na zachování místní nádražní budovy, která měla původně ustoupit plánované modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové. Obec si pronajme volný prostor v přízemí objektu, pro který Správa železnic nebude mít využití. Zároveň pokračuje příprava nové varianty vedení trasy, která povede mimo nádraží.podobné články
-
Správa železnic: Začíná rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích
18.11.2020 – Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem první etapy rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích. Stala se jím společnost tvořená firmami Chládek a Tintěra, Pardubice a EUROVIA CS, celkové investiční náklady dosahují 613,8 milionu korun. Akce se bude připravovat v režimu P+R, který zahrnuje jak zhotovení projektu, tak samotnou realizaci stavby.podobné články
-
Správa železnic: Nádražní budovu ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí čeká rekonstrukce
25.5.2021 – Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na firmu, která zrekonstruuje nádražní objekt v Plzni-Jižním Předměstí. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 95,2 milionu korun. Stavební práce by měly začít letos v říjnu, potrvají dva roky.podobné články
-
Finanční úřad na nádraží? Správa železnic vymýšlí nová využití pro opuštěné budovy
29.8.2017 – Nádražní budovy a jejich prostory, pro které nemá Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) do budoucna využití, poslouží k jiným účelům. SŽDC například plánuje, že do budovy na prostějovském nádraží se přesunou policisté, v Teplicích pak chtějí železničáři na nádraží přesunout sídlo finančního úřadu. Na úterní tiskové konferenci to řekl náměstek generálního ředitele SŽDC Tomáš Drmola. Správa železnic nádraží koupila od Českých drah vloni. Letos do oprav plánuje vložit 600 milionů korun, do roku 2022 celkem 8,4 miliardy korun.podobné články
-
Správa železnic: Stavbaři se v Lovosicích přesunou z nástupišť do nádražní budovy
21.3. (7 dnů) – V Lovosicích odstartují už letos na jaře stavební práce, které vrátí původní lesk tamní nádražní budově. Objekt z roku 1968 dostane zateplenou fasádu i střechu, cestující ocení účelnější vnitřní prostory. Přínosem rekonstrukce bude také výrazné snížení provozních nákladů. Hotovo bude příští rok v létě.podobné články
-
Terminál pro rychlodráhu u Nehvizd: Správa železnic dokončila jeho architektonickou studii
16.12.2021 – Správa železnic dokončila architektonickou studii připravovaného terminálu pro vysokorychlostní trať Praha východ u obce Nehvizdy. Po úpravách by terminál měl být podle správy prostornější. Nyní pokračují práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. Informovala o tom dnes Správa železnic. Terminál bude součástí připravovaného úseku z Prahy Běchovic do Poříčan, který spojí Prahu s Brnem a také Hradcem Králové. První část by se měla začít stavět v roce 2025.podobné články
-
Správa železnic vypsala tendr na rekonstrukci výpravní budovy v Berouně
24.3.2020 – Správa železnic vypsala zakázku na zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy v Berouně. Předpokládaná hodnota zakázky na modernizaci komplexu tří vzájemně propojených objektů, který tvoří odjezdová hala, administrativní budova a provozní prostory, je 244,6 milionu korun. Jde o druhé výběrové řízení, které Správa železnic v rámci tohoto projektu vypisuje.podobné články
-
Vinohradské tunely za čtyři miliardy i lávka na Smíchově: Správa železnic chystá v Praze dva obří projekty
27.7.2020 – Správa železnic připravuje dva velké projekty v Praze. Za přibližně čtyři miliardy korun plánuje rekonstrukci více než čtyřkilometrových vinohradských tunelů, u smíchovského nádraží pak postaví pěší lávku za zhruba 237 milionů korun. V pondělí o tom informovala Správa železnic. Pro obě stavby nyní hledá zhotovitele dokumentace pro vydání územního i stavebního povolení.podobné články
-
Tři koleje, prostor pro pěší: Správa železnic vypíše architektonickou soutěž na železniční most
30.4.2021 – Novou podobu železničních mostů pod pražským Vyšehradem bude hledat architektonická soutěž, kterou v příštích dnech vyhlásí Správa železnic. Most přes Vltavu mezi Výtoní a Smíchovem by měl mít tři železniční koleje a také prostor pro pěší a cyklisty. Na podobu mostu by mělo v budoucnu navázat nové uspořádání v okolí Výtoně. Dnes o tom informovala Správa železnic. Most je nyní ve špatném technickém stavu.podobné články
-
Správa železnic zavádí systém kvalifikace
27.5.2022 – Správa železnic zavádí systém kvalifikace, díky kterému dojde k unifikaci požadavků na kvalifikaci dodavatelů a snížení administrativní zátěže spojené s jejich účastí ve výběrových řízeních. Správa železnic si od tohoto systému slibuje také kvalitnější plnění ze strany dodavatelů.podobné články
-
Petice za zachování nádražní budovy v Holešově
30.4.2021 – My, níže podepsaní občané Holešovska a příznivci železniční dopravy a tratí prostřednictvím této petice žádáme ministra průmyslu, obchodu a dopravy Vlády ČR a generálního ředitele Správy železnic a ředitelství Správy železnic Olomouc, aby zůstala zachována nádražní budova v ul. Palackého v Holešově.podobné články
-
Správa železnic: Fantově budově se díky péči vrací dávný lesk
2.4.2023 – Otevření renovovaných prostor v historické Fantově budově na pražském hlavním nádraží se blíží. Správa železnic dokončuje obnovu interiérů secesního objektu, na níž se začalo pracovat na podzim 2021. Prostory, kterým se pod dohledem památkářů vrací jejich původní vzhled, se včera mimořádně zpřístupnily veřejnosti.podobné články
-
Správa železnic: První patro výpravní budovy Děčín východ využije místní dům dětí a mládeže
23.7.2021 – Správa železnic a Město Děčín se dohodly na využití celého 1. patra nádražní budovy v železniční stanici Děčín východ.podobné články
-
ČEZ: Pohádková elektrárna Les Království slaví sto let, stejně dlouho spolehlivě funguje brněnský Komín
22.11.2023 – Pohádková elektrárna Les Království vyrábí na Labi bezemisní elektřinu od roku 1923. Ve stejném roce zahájila provoz na Svratce v Brně elektrárna Komín. ČEZ elektrárny modernizoval pro potřeby moderní energetiky 21. století. Jubileum slaví také další východočeská elektrárna Pastviny, je jí 85 let. Přes 100 let mají elektrárny Čeňkova Pila, Hučák a Želina.podobné články
-
Solární elektrárna v Moldavě nebude zbourána. Stojí za ní exsenátor ODS
23.4.2012 – Solární elektrárna v Moldavě na Teplicku, za kterou stojí bývalý senátor ODS a doposud vlivný zákulisní hráč Alexander Novák, nebude muset být zbourána. Nemá potřebné výjimky z ochrany životního prostředí, krajský úřad ale rozhodl, že už nejsou třeba. Píše o tom server iDnes.cz.podobné články
-
Největší solární elektrárna světa má problém: Zabíjí prolétající ptáky
16.2.2014 – Je to teprve pár dní, co se v americké Mohavské poušti rozjela největší solární elektrárna na světě a už se objevily vážné problémy. Zařízení totiž hicuje tak mocně, že doslova smaží všechno v okolí.podobné články