Článek
-
Správa železnic: Němečtí experti prezentovali varianty tunelového řešení mezi Dejvicemi a Veleslavínem
1.9.2020 – Závěry posudků na nejvhodnější variantu trasy pod pražskými Střešovicemi v rámci projektu modernizace trati Praha – Kladno představil včera profesor Markus Thewes z Ruhrské univerzity v Bochumi. Podle jeho expertního týmu vychází jako nejvýhodnější tzv. varianta Jih, která má vést tunelem pod Ústřední vojenskou nemocnicí a kostelem svatého Norberta. K tomuto trasování se kloní i Česká geologická služba, která pro Správu železnic připravuje 3D model daného území.podobné články
Podobné články
-
Kudy povede tunel mezi Dejvicemi a Veleslavínem? Němečtí odborníci ho chtějí vést přes Střešovice
1.9.2020 – O tom, že vlaky z centra Prahy na Letiště Václava Havla budou jezdit pod zemí, panuje veskrze obecné povědomí. Jen ještě není zřejmá trasa, kudy tunely povedou. Podle expertízy německých odborníků z bochumské univerzity se jako nejvhodnější jeví tzv. jižní varianta, která by byla vedená přes Střešovice. Správa železnic (SŽ) by rozhodnutí o vedení trasy mezi Dejvicemi a Veleslavínem měla rozhodnout do na přelomu září a října.podobné články
Osobnosti: Václav Havel (6478 článků) -
Správa železnic: Varianty střešovických tunelů posoudí mezinárodní experti
22.2.2020 – Do řešení nejnáročnějšího úseku železnice na letiště mezi Dejvicemi a Veleslavínem se zapojí erudovaní světoví experti na výstavbu tunelů. Správa železnic to oznámila ve čtvrtek 20. února 2020 na veřejném jednání zastupitelstva Městské části (MČ) Praha 6, kde představila všechna zvažovaná řešení.podobné články
-
Vlaky na Kladno a letiště pojedou tunelem. Vznikne mezi Dejvicemi a Veleslavínem
25.6.2017 – Praha odsouhlasila návrh na zahloubení železnice mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Vlaky, jedoucí z metropole směrem na Kladno nebo na Letiště Václava Havla, tak budou v tomto úseku jezdit tunelem. Magistrát tímto krokem vyhověl podmínce, kterou má k nové trati radnice Prahy 6. Změny nyní zpracuje Institut plánování a rozvoje (IPR).podobné články
Osobnosti: Václav Havel (6478 článků) -
Praha dostala zelenou na výstavbu železničního tunelu z Veleslavína do Dejvic. Radní ale zamítli novou ranvej
8.12.2020 – Vedení Prahy podpořilo mezi Dejvicemi a Veleslavínem jižní variantu trasy železnice, která má spojit Prahu s Kladnem a s Letištěm Václava Havla. Tato varianta počítá s vedením vlaků z Veleslavína tunelem pod střešovickým masivem až do Dejvic, tedy jižně od stávající železniční trati. Modernizaci trati řeší město a Správa železnic několik desetiletí. Od původní pozemní varianty nakonec ustoupily a byla vybrána varianta tunelu. Pražská rada také opět odmítla plán výstavby nové přistávací dráhy na ruzyňském letišti.podobné články
Osobnosti: Václav Havel (6478 článků) -
Správa železnic: Stavba železnice na pražské letiště zastaví provoz mezi Masarykovým nádražím a Dejvicemi
12.3.2023 – Od neděle 12. března zahájila Správa železnic výluku mezi stanicemi Praha Masarykovo nádraží a Praha-Dejvice. Provoz je zastaven z důvodu pokračující modernizace nádraží Praha-Bubny a navazujícího úseku k nově budované zastávce Praha-Výstaviště. Omezení by podle současných plánů mělo skončit v příštím roce.podobné články
-
Správa železnic: Jednání o nádražní budově v Převýšově spějí do finále
10.10.2021 – Zástupci Správy železnic, obce Převýšov a veřejnosti pokročili v rámci jednání pracovní skupiny o nádražní budově v Převýšově do závěrečné fáze. Správa železnic prověřila různé možnosti jejího zachování a další alternativní vedení modernizované trati v okolí objektu. V současnosti tak existují tři varianty možného řešení, z nichž dvě počítají se zachováním budovy.podobné články
-
Praha 6 chce plně zahloubenou variantu železnice na letiště
25.6.2015 – Vedení Prahy 6 bude žádat, aby trať z Masarykova nádraží na letiště vedla v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Nedávné rozhodnutí rady dnes potvrdili zastupitelé. Původní projekt s plně zahloubenou variantou nepočítá. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) by taková stavba byla o 3,3 miliardy dražší. Aktuálně se předpokládané náklady pohybují mezi 18 a 22 miliardami korun. Podle ministerstva dopravy je potřeba brát ohled právě na ekonomickou stránku věci.podobné články
-
Správa železnic: Nádražní budova v Převýšově zůstane. Obec se zavázala k jejímu pronájmu
7.11.2021 – Zástupci Správy železnic a obce Převýšov se dohodli na zachování místní nádražní budovy, která měla původně ustoupit plánované modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové. Obec si pronajme volný prostor v přízemí objektu, pro který Správa železnic nebude mít využití. Zároveň pokračuje příprava nové varianty vedení trasy, která povede mimo nádraží.podobné články
-
Správa železnic: Nádražní budova v Převýšově zůstane, obec se zavázala k jejímu pronájmu
7.11.2021 – Zástupci Správy železnic a obce Převýšov se dohodli na zachování místní nádražní budovy, která měla původně ustoupit plánované modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové. Obec si pronajme volný prostor v přízemí objektu, pro který Správa železnic nebude mít využití. Zároveň pokračuje příprava nové varianty vedení trasy, která povede mimo nádraží.podobné články
-
Praha podpoří železnici do Kladna za více než 23 miliard. Boj se vede o tunel
16.6.2016 – Pražští zastupitelé podpořili vedení železniční trati z Prahy do Kladna mezi Dejvicemi a Veleslavínem raženým tunelem pod Střešovicemi. Praha 7 žádá zakrýt také trať ve Stromovce, což zastupitelé vzali na vědomí. Usnesení předložil náměstek Petr Dolínek (ČSSD) při projednávání petice s 5000 podpisy za vytvoření cyklostezky v místě trati. Vlaky budou mít odbočku také na letiště.podobné články
-
MHMP: Železnice do Kladna a na letiště povede v jednom úseku tunelem
25.6.2017 – Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem, a zadalo proto aktualizaci územně plánovací dokumentace. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné pokračovat v projektu, je nutné upravit Zásady územního rozvoje Prahy.podobné články
Osobnosti: Václav Havel (6478 článků) -
Železnice mezi Dejvicemi a Ruzyní má jít pod zem. Občané místo ní chtějí pěšinu pro maminky nebo zahrádky
23.5.2018 – Rychlodráha, metro, nebo modernizace železnice? Zvažované alternativy propojení hlavního města s Letištěm Václava Havla mají mnoho variant. V té posledně jmenované se počítá s tím, že by železniční úsek mezi Dejvicemi a Ruzyní byl rozšířen a veden pod povrchem. Praha 6 z toho důvodu iniciovala setkání s obyvateli Prahy 6, co by preferovali namísto železniční trati nad zemí.podobné články
Osobnosti: Václav Havel (6478 článků) -
Prahu 6 a Bohnice by mohla propojit lanovka: Jednání už začala, které varianty jsou na stole?
8.2.2018 – Jednoduché, levnější než tramvaj a rychlé řešení veřejné dopravy mezi Dejvicemi a Bohnicemi v posledních dnech projednávaly pražské instituce. A vzácně se shodly na tom, že lanovka se zdá být nejlepším nápadem, jak cestujícím ušetřit čas i peníze. Na výběr jsou v tuto chvíli čtyři varianty, tři z nich počítají se zastávkou v zoo. Netradiční nápad má velký ohlas i u odborníků. Vyjít by lanovka mohla přibližně na miliardu korun.podobné články
-
Tři koleje, prostor pro pěší: Správa železnic vypíše architektonickou soutěž na železniční most
30.4.2021 – Novou podobu železničních mostů pod pražským Vyšehradem bude hledat architektonická soutěž, kterou v příštích dnech vyhlásí Správa železnic. Most přes Vltavu mezi Výtoní a Smíchovem by měl mít tři železniční koleje a také prostor pro pěší a cyklisty. Na podobu mostu by mělo v budoucnu navázat nové uspořádání v okolí Výtoně. Dnes o tom informovala Správa železnic. Most je nyní ve špatném technickém stavu.podobné články
-
Správa železnic vypsala tendr na rekonstrukci výpravní budovy v Berouně
24.3.2020 – Správa železnic vypsala zakázku na zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy v Berouně. Předpokládaná hodnota zakázky na modernizaci komplexu tří vzájemně propojených objektů, který tvoří odjezdová hala, administrativní budova a provozní prostory, je 244,6 milionu korun. Jde o druhé výběrové řízení, které Správa železnic v rámci tohoto projektu vypisuje.podobné články
-
Vinohradské tunely za čtyři miliardy i lávka na Smíchově: Správa železnic chystá v Praze dva obří projekty
27.7.2020 – Správa železnic připravuje dva velké projekty v Praze. Za přibližně čtyři miliardy korun plánuje rekonstrukci více než čtyřkilometrových vinohradských tunelů, u smíchovského nádraží pak postaví pěší lávku za zhruba 237 milionů korun. V pondělí o tom informovala Správa železnic. Pro obě stavby nyní hledá zhotovitele dokumentace pro vydání územního i stavebního povolení.podobné články
-
Terminál pro rychlodráhu u Nehvizd: Správa železnic dokončila jeho architektonickou studii
16.12.2021 – Správa železnic dokončila architektonickou studii připravovaného terminálu pro vysokorychlostní trať Praha východ u obce Nehvizdy. Po úpravách by terminál měl být podle správy prostornější. Nyní pokračují práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. Informovala o tom dnes Správa železnic. Terminál bude součástí připravovaného úseku z Prahy Běchovic do Poříčan, který spojí Prahu s Brnem a také Hradcem Králové. První část by se měla začít stavět v roce 2025.podobné články
-
Správa železnic zavádí systém kvalifikace
27.5.2022 – Správa železnic zavádí systém kvalifikace, díky kterému dojde k unifikaci požadavků na kvalifikaci dodavatelů a snížení administrativní zátěže spojené s jejich účastí ve výběrových řízeních. Správa železnic si od tohoto systému slibuje také kvalitnější plnění ze strany dodavatelů.podobné články
-
Správa železnic: Modernizace mezi Karlštejnem a Berounem startuje, práce méně ovlivní dopravu
4.10.2023 – Správa železnic podepsala v tomto týdnu smlouvu na rekonstrukci trati mezi Karlštejnem a Berounem. Stavbu budou realizovat společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ.podobné články