Článek
-
Správa železnic: Modernizace koridoru zastaví na rok provoz vlaků mezi Brnem a Blanskem
27.10.2021 – Slavnostním poklepem na kolejnici zahájila Správa železnic realizaci tří významných projektů mezi Brnem a Blanskem. Konkrétně se jedná o modernizaci mezistaničních úseků mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem (dvě samostatné stavby) a rekonstrukci stanice Adamov, která mimo jiné dostane nová nástupiště. Stavební práce zcela zastaví od poloviny letošního prosince provoz vlaků mezi Brnem a Blanskem. První dva projekty jsou spolufinancované z úvěru od Evropské investiční banky (EIB), akce s názvem Rekonstrukce nástupišť v žst. Adamov je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF 2).podobné články
Podobné články
-
Správa železnic: Trať mezi Brnem a Blanskem dva měsíce před zprovozněním
16.10.2022 – Modernizace trati mezi Brnem, Adamovem a Blanskem se blíží do finiše. V celém úseku probíhá zejména rekonstrukce železničního svršku a všech souvisejících infrastrukturních prvků.podobné články
-
Správa železnic: Zmodernizovaný úsek mezi Brnem a Blanskem začnou využívat první vlaky
10.12.2022 – Vlaky se s platností nového jízdního řádu vrací po roční pauze na koleje mezi Brnem a Blanskem. Část zmodernizovaného úseku si dnes prohlédl premiér české vlády Petr Fiala v doprovodu ministra dopravy Martina Kupky a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody.podobné články
-
Peklo na železnici: Trať mezi Blanskem a Brnem na rok zruší! Místo vlaků autobusy
25.11.2021 – Vlakové spojení mezi Brnem a Blanskem bude od 12. prosince na celý rok přerušeno! Velká vlaková výluka si vyžádá zásadní změny v dopravě na celé jižní Moravě a ovlivní i spojení mezi Prahou a Brnem.podobné články
-
Správa železnic: Modernizace koridoru mezi Brnem a Blanskem běží na plné obrátky
20.3.2022 – V obří staveniště se proměnila část tranzitního koridoru mezi stanicemi Brno-Maloměřice a Blansko. Ačkoliv se práce na modernizaci dvou mezistaničních úseků a stanice v Adamově částečně rozběhly už na podzim, jejich hlavní část musí stavbaři zvládnout během ročního zastavení provozu.podobné články
-
Správa železnic: U Lanžhota pokračuje modernizace koridoru, trať bude o necelý metr výše
28.12.2022 – Nová kolej a mosty přes místní vodní toky už letos vznikly v rámci modernizace 1,5 kilometru trati mezi Lanžhotem a hranicí se Slovenskem. Správa železnic ji zahájila v únoru, práce provádějí za 595,7 milionu korun bez DPH společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha.podobné články
-
Správa železnic opraví koridorovou trať mezi Adamovem a Blanskem
4.1.2021 – Odstranění propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění potřebných parametrů pro nákladní dopravu, umožnění bezbariérového přístupu na nástupiště a zlepšení technického stavu trati. To jsou hlavní cíle projektu modernizace infrastruktury mezi Adamovem a Blanskem.podobné články
-
Správa železnic opraví i koridorový úsek mezi Adamovem a Blanskem
9.8.2021 – Kompletní rekonstrukce železničního svršku v celém mezistaničním úseku a sanace železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje i celková rekonstrukce adamovské zastávky jsou hlavní cíle plánované modernizace infrastruktury mezi Adamovem a Blanskem.podobné články
-
Správa železnic: Modernizace trati zajistí plynulejší provoz vlaků mezi Brnem a Adamovem
5.8.2021 – Kompletní rekonstrukce železničního svršku a částečně i železničního spodku, výstavba nové odbočky Svitava a potřebné úpravy zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou jsou náplní plánované modernizace části prvního koridoru na sever od Brna.podobné články
-
Správa železnic: Od dubna se výrazně omezí provoz na hlavním železničním koridoru
25.3.2021 – V úterý 6. dubna 2021 začne platit výluková změna jízdního řádu na trati mezi Českou Třebovou a Kolínem, jejímž cílem je výrazně snížit počet vlaků na tomto úseku prvního železničního koridoru. Důvodem omezení provozu je souběh několika stavebních akcí, zejména pak modernizace trati mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí a přestavba železničního uzlu Pardubice. Zároveň budou probíhat opravné práce na mostu Kyjevská v Pardubicích a na výstavbě dálničního mostu D35 v Uhersku. Výlukový jízdní řád bude platit do poloviny roku 2023.podobné články
-
Vlaky mezi Prahou a Brnem zpomalí: Výluka potrvá rok
26.11.2021 – Cestování mezi Brnem a Prahou se lidem protáhne minimálně o půl hodiny. Od 12. prosince totiž na celý rok přestanou kvůli opravám trati jezdit vlaky mezi Brnem a Blanskem.podobné články
-
Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace úseku Nemanice – Ševětín
6.4.2020 – Příprava modernizace posledního úseku jižní větve čtvrtého tranzitního koridoru z Nemanic do Ševětína postupuje do další fáze. Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace stavby pro vydání stavebního povolení.podobné články
-
Správa železnic: Stavba železnice na pražské letiště zastaví provoz mezi Masarykovým nádražím a Dejvicemi
12.3.2023 – Od neděle 12. března zahájila Správa železnic výluku mezi stanicemi Praha Masarykovo nádraží a Praha-Dejvice. Provoz je zastaven z důvodu pokračující modernizace nádraží Praha-Bubny a navazujícího úseku k nově budované zastávce Praha-Výstaviště. Omezení by podle současných plánů mělo skončit v příštím roce.podobné články
-
Správa železnic: Obnovení provozu na koridoru na Břeclavsku a Hodonínsku
29.6.2021 – Správa železnic od 7. hodiny obnovila provoz na koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem po jedné traťové koleji. Vlaky mohou úsekem projíždět sníženou rychlostí a zatím pouze s dieselovými lokomotivami, křižování je možné ve stanici Moravská Nová Ves.podobné články
-
České dráhy: Výluky na hlavním koridoru změní od 6. dubna jízdní řády vlaků ČD
28.3.2021 – Od úterý 6. dubna 2021 začnou v souvislosti s rozsáhlou výlukovou činností Správy železnic v úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí, modernizací úseku Poříčany – Velim a pardubického železničního uzlu platit výrazné změny v jízdních řádech dálkových i regionálních vlaků Českých drah na páteřních linkách z Prahy na severní i jižní Moravu a na přípojných tratích zejména v Pardubickém kraji. Hlavní změnou bude přesměrování většiny vlaků linky Ex 3 railjet a EuroCity Metropolitan / Hungaria v úseku mezi Prahou a Brnem po trati přes Havlíčkův Brod a také časové posuny u vlaků SuperCity, spojů linek Ex1, Ex2, R18 a R19 na linkách z Prahy na Ostravsko, Valašsko, Slovácko a přes Českou Třebovou do Brna. Hlavní fáze výluk na Orlickoústecku začne 4. května, od tohoto data budou všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou nahrazené autobusy. Upravené jízdní řády budou platit až do konce jízdního řádu 2021, výlukové práce ale budou pokračovat i v následujícím období.podobné články
-
Srážka vlaku s člověkem omezuje dopravu na mezi Prahou a Brnem
28.2.2020 – Na hlavní železniční trati mezi Prahou a Brnem je od brzkého rána omezený provoz mezi Blanskem a Adamovem. Osobní vlak tam srazil člověka.podobné články
-
Správa železnic připravuje zvýšení rychlosti na koridoru mezi Pardubicemi a Uherskem
30.8.2022 – Správa železnic uzavřela smlouvu na zpracování záměru projektu a doprovodné dokumentace pro zvýšení rychlosti na koridoru z Prahy do Ostravy, konkrétně mezi stanicemi Pardubice hlavní nádraží a Uhersko.podobné články
-
Terminál pro rychlodráhu u Nehvizd: Správa železnic dokončila jeho architektonickou studii
16.12.2021 – Správa železnic dokončila architektonickou studii připravovaného terminálu pro vysokorychlostní trať Praha východ u obce Nehvizdy. Po úpravách by terminál měl být podle správy prostornější. Nyní pokračují práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. Informovala o tom dnes Správa železnic. Terminál bude součástí připravovaného úseku z Prahy Běchovic do Poříčan, který spojí Prahu s Brnem a také Hradcem Králové. První část by se měla začít stavět v roce 2025.podobné články
-
ČD: Stavební práce ve stanici Úvaly na čtyři měsíce omezí provoz vlaků na hlavním koridoru
2.3.2015 – V úterý 3. března zahájí Správa železniční dopravní cesty další fázi modernizace hlavního železničního koridoru, která až do 29. června výrazně omezí provoz ve stanici Úvaly.podobné články
-
Správa železnic už má zajištěné dodávky trakční energie pro následující rok
15.5. (24 dnů) – Správa železnic úspěšně vysoutěžila dodávky silové trakční elektřiny pro rok 2024, potřebné pro provoz elektrických vlaků na spravované železniční síti. Prostřednictvím aukce na komoditní burze PXE byla pro dodávky vybrána společnost Sev.en Industry Supply, která pro Správu železnic v příštím roce zajistí trakční energii v předpokládaném objemu 1 314 685 MWh.podobné články