Článek
-
Senátor Kos: V okolí Prahy je mnoho silnic III. třídy pro kolo nebezpečnějších než magistrála
25.4.2018 – Projev na 14. schůzi Senátu dne 25. 4. 2018 k návrhu zákona senátorů Ivo Valenty, Jana Horníka, Jiřího Voseckého a dalších senátorů, kterým se mění zákon o silničním provozupodobné články
Osobnosti: Jan Horník (74 článků), Jiří Valenta (185 článků)
Podobné články
-
Jak vybrat ideální horské kolo?
4.7.2016 – Výběr toho správného horského kola se může zdát jako maličkost. Přijdete do obchodu, rozhlédnete se a koupíte si to, které se vám líbí nejvíc. Jenže to může být ta největší chyba. Stejně jako jinde, i tady je nutné pečlivě vybírat a zvažovat a brát v úvahu různé parametry. Víte, jak vybrat to nejlepší horské kolo pro vás? Na výběr máme ze dvou základních typů Horská kola jsou dnes v módě a ta klasická, silniční, si dnes pořizuje málokdo. Milovníci nižších i náročnějších terénů potřebují kolo, které jejich koníčku plně vyhoví. V první řadě se při výběru musíme rozhodnout, jestli si pořídíme horské kolo s pevným rámem (někdy nazývané také hardtail) nebo celooodpružené. První zmiňované poznáme podle pevného rámu a odpružené přední vidlice a nenabízí nám takový komfort při jízdě v terénu například přes kořeny či větší výmoly. Na to se hodí právě horské kolo celoodpružené, které má i zadní tlumič, díky němuž je zdolávání terénních nerovností výrazně komfortnější. Na velikosti záleží Další kategorií, na níž bychom se při koupi nového horského kola měli soustředit, je velikost kola. Jasné je, že jiné je dětské, jiné pro starší děti a jinak vypadá kolo pro dospělé. Podle rovného či zkoseného rámu a dalších prvků také snadno odlišíme dámské a pánské kolo. Ale když hovoříme o velikosti, máme na mysli i něco trochu jiného. Základní velikosti kol určených pro dospělé jsou 26, 27,5 a 29 palců. Liší se v jízdních vlastnostech, ovladatelnosti a rychlosti akcelerace. Při výběru je nutno soustředit se také na velikost rámu, délku sedlové trubky a s tím spojenou výšku budoucího uživatele horského kola. Skoro dvoumetrový muž bude totiž potřebovat úplně jinak vysoké než drobná 150 centimetrová žena. A pokud si nejste jistí, nedělejte si starosti, personál prodejny vám určitě poradí a naučí vás i, jak kolo správně seřídit – případně doporučí,... Čtěte více Příspěvek Jak vybrat ideální horské kolo? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlenípodobné články
-
5 nejlepších pláží na ostrově Kos
15.1.2019 – Je čas naplánovat letní dovolenou u moře a využít výhodné first moment ceny. A léto bez moře už asi není ta správná dovolená ani v našich zeměpisných šířkách, proto je správná doba pro malé rozhlédnutí po různých možnostech. tentokrát se seznámíme s plážemi na kouzelném řeckém ostrově Kos, místem turisty velmi oblíbeným a vyhledávaným. Na ostrově Kos najdete mnoho krásných pláží, kde můžete relaxovat, užít si koupání v azurově modrém Egejském moři a věnovat se mnoha dalším prázdninovým aktivitám. Oceníte i srdečnou pohostinnost Řeků a jejich výbornou kuchyni. Pláž Paradise Je považována za nejkrásnější pláž ostrova a samotný její název napovídá, že se tu budete cítit jako v ráji. Nachází se v jižní části Kosu na poloostrově Kefalos. Pláž Paradise se pyšní jemným pískem a průzračně čistou vodou s pozvolným vstupem do moře. Najdete zde plážový servis, taverny, občerstvení i nabídku vodních sportů. Agios Theologos Tato pláž je známá především divokou místn přírodou. Nachází se na skalnatém pobřeží poloostrova Kefalos asi 7 km od stejnojmenného městečka a svažuje se k průzračně modrému moři. Pláž je hůř dostupná s malými dětmi, proto je rájem pro ty, kdo si rádi užijí klid a pohodu. Kamari Pláž se nachází jen dva kilometry od oblíbeného letoviska Kefalos a je právem považována za jednu z nejkrásnějších na Kosu. Krásně průzračné moře, zlatavý písek a nádherný výhled na ostrůvek Kastri. Pláž poskytuje dostatek prostoru všem návštěvníkům, láká nejen k odpočinku na lehátku ve stínu slunečníku, ale i k procházce k blízkému přístavu, kde v místních tavernách připravují úžasné rybí speciality. Agios Stefanos Pláž Agios Stefanos často vyhledávají rodiny s dětmi. Bezvětří a pozvolný vstup do moře dělá z menší pláže, která se nachází hned vedle Kamari, ideální místo pro rodinnou dovolenou. Atmosféru města dotváří pozůstky starobylých památek, například zbytky helénského chrámu a baziliky svatého Štěpána. Limnionas... Čtěte více Příspěvek 5 nejlepších pláží na ostrově Kos pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlenípodobné články
-
Jihomoravský kraj se bude starat o údržbu silnic I. třídy na území Brna
12.11.2014 – Jak zaznělo tiskové konferenci po úterním (11. listopadu 2014) jednání krajské rady, Jihomoravský kraj přebírá od státu (tedy od Ředitelství silnic a dálnic ČR) odpovědnost za zajištění zimní a běžné údržby silnic I. třídy na území Statutárního města Brna. Krajští radní též schválili vyhlášení veřejné zakázky na letní a zimní údržbu silnic I. třídy na území Brna, a to od příštího roku až do roku 2017.podobné články
-
Hejtman Hašek: Dlouhodobě bojuji za krajské správy, aby měly na starost údržbu silnic 1. třídy
27.6.2016 – Kdo bude od roku 2017 zajišťovat zimní i běžnou údržbu 440 kilometrů silnic I. třídy na jižní Moravě? Podle krajských zastupitelů by to i nadále měl být Jihomoravský kraj. Na svém zasedání 23. června proto schválili memorandum Ministerstva dopravy ČR a Asociace Krajů ČR, které dává krajům možnost řešit zajištění základní letní a zimní údržby silnic I. třídy i nadále využitím svých příspěvkových organizací, takže v tomto případě Správou a údržbou silnic Jihomoravského kraje.podobné články
-
Jihomoravský kraj chce využít příspěvek SFDI na šestadvacet staveb na silnicích II. a III. třídy
3.8.2020 – Rekonstrukce mostů a několika úseků silnic, ale třeba i sanace svahu narušeného v důsledku velké vody, takové jsou plány Jihomoravského kraje s letošním příspěvkem Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na opravy silnic II. a III. třídy a odstranění následků červnových bleskových povodní.podobné články
-
Ředitelství silnic a dálnic: Výsledky celostátního sčítání dopravy 2020
27.1.2022 – Ředitelství silnic a dálnic ČR zajišťuje v pravidelných pětiletých intervalech projekt Celostátního sčítání dopravy (CSD), a to nejen na dálnicích a silnicích I. třídy v jeho správě, ale rovněž i na silnicích II. třídy a vybraných silnicích III. třídy a místních komunikacích některých statutárních měst.podobné články
-
Ústecký kraj pokračuje v opravách silnic
26.8.2017 – V majetku a správě Ústeckého kraje je celkem 898 km silnic II. třídy a 2 753 km III. třídy, na nichž se dále nachází celkem 884 mostů různé velikosti. Udržet tyto komunikace ve stavebně technickém stavu, který zajistí bezpečnost a plynulost silničního provozu, není rozhodně jednoduché, ale je to nezbytné pro zajištění kvalitní dopravní obslužnosti v rámci území Ústeckého kraje. Kraj i letos zajišťuje rozsáhlé opravy svých silnic.podobné články
-
Plán zimní údržby silnic v Olomouckém kraji už má jasnou podobu
27.10.2016 – Správa silnic Olomouckého kraje bude v nadcházejícím zimním období pečovat o téměř tři tisíce tři sta čtyřicet kilometrů silnic II. a III. třídy. Na základě smlouvy o zajištění údržby vybraných komunikací se pak postará také o více než 410 kilometrů silnic I. tříd.podobné články
-
Piráti: Stát dal přes 7 miliard na opravy silnic, zda se stav silnic skutečně zlepšil, ale neví
13.3.2018 – Stát utratil přes 7 miliard z rezerv Státního fondu dopravní infrastruktury na opravy silnic, kvalitu ani nákladnost provedených oprav už ale nehodnotil. Tak Piráti shrnují poslední zjištění Nejvyššího kontrolního úřadu, který prověřil rozdělování státních i evropských dotací určených na opravy silnic II. a III. třídy v letech 2014 – 2016.podobné články
-
Ministr Ťok: Letos se otevře 47 km nových dálnic a silnic I. třídy, k zahájení je připraveno 178 km
6.1.2019 – V letošním roce se otevře řidičům celkem 22,4 kilometrů nových úseků dálnic na D1 mezi Přerovem a Lipníkem a na D3 mezi Bošilcem a Ševětínem. Mezi letos dokončovanými takřka 25 kilometry silnic I. třídy pak jsou obchvaty Slaného, Lechovic nebo Znojma. K zahájení se připravuje dalších 178 kilometrů dálnic a silnic I. třídy.podobné články
-
Obce: Nové úseky s mýtem zatím nezvýšily kamionovou dopravu
12.1.2020 – Obce v okolí nově zpoplatněných úseků silnic 1. třídy v Olomouckém kraji zatím nepocítily výrazný růst počtu projíždějících nákladních automobilů. Dopravní situace byla mnohde špatná už loni. Vyplývá to z ankety ČTK. V Olomouckém kraji platí řidiči kamionů mýto od 1. ledna na silnicích první třídy, které vedou ze Slavonína do Olomouce, z Přerova do Bělotína či Hulína a z Olomouce do Křelova. Kvůli lednovému zavedení mýta na některých úsecích silnic první třídy má řada samospráv obavy, že kamiony budou zpoplatněné úseky objíždět jinudy.podobné články
-
„Magistrála, to je komunistický zločin.“ Hřib se překonal. Macinka ho nenechal bez odezvy
17.12.2023 – Chceme obnovit pěší trasu, kterou magistrála přerušila, říká náměstek pro dopravu primátora Prahy Zdeněk Hřib (Piráti) ve videu, ve kterém sdílel vizi pro budoucí vzhled hlavního nádraží v Praze. Přes magistrálu by měl vést přechod. Proti tomu se vyjádřil předseda politické strany Motoristé sobě Petr Macinka s tím, že Hřib i tímto krokem dále šikanuje motoristy, a přechod označil za „ryzí zlomyslnost“ vůči nim.podobné články
Osobnosti: Zdeněk Petr (201 článků) -
Pardubický kraj: Na modernizaci silnic III. tříd přispějí Česká Třebová a Letohrad
13.6.2018 – Pardubický kraj se dohodl s městy Česká Třebová a Letohrad, že přispějí na modernizaci silnice III/35846 a na rekonstrukci silnice III/3602 částkou po dvou milionech korun ve formě účelové investiční dotace. Ta bude zapojena do fondu investic Správy a údržby silnic Pardubického kraje, která bude projekty provádět.podobné články
-
V Praze se lépe dýchat nebude, magistrála tunelem nepovede
20.6.2013 – Zastupitelé hlavního města na svém dnešním jednání rozhodli, že Severojižní magistrála definitivně nepovede v centru města tunelem. Zastupitelé vzali na vědomí nesouhlas Prahy 1 a 2 a zastavili pořizování změny územního plánu, která by stavbu tunelů umožnila.podobné články
-
Hlaváček: Workshop s odborníky - Magistrála – vize a koncepce
23.9.2020 – V Zastupitelském sále Magistrátu hl. m. Prahy se uskutečnil workshop k tématu „Magistrála – vize a koncepce“.podobné články
-
NKÚ: Doplňující informace k aktuálnímu stavu silnic II. a III. třídy
15.3.2018 – Síť pozemních komunikací v České republice dosahovala ke dni 1. 7. 2017 celkové délky 55 769,9 km. Člení se na dálnice, silnice a místní komunikace. Podstatnou část (87,3 %) z celkové délky pozemních komunikací tvoří silnice II. a III. třídy.podobné články
-
Stamiliony pro Severovýchod zamíří na rekonstrukce silnic. Dotaci má přislíbenu dvaadvacet projektů
8.4.2015 – Dvaadvacet projektů za více než 780 milionů korun na rekonstrukci silnic II. a III. třídy v Královéhradeckém, Pardubickém a Libereckém kraji schválil na svém zasedání 8. dubna 2015 Výbor Regionální rady Severovýchod. Původně kraje předložily záměry za více než 1,1 miliardu korun. Deset projektů však neprošlo procesem hodnocení a bylo vyřazeno. Kraje budou mít ještě jednu možnost, jak získat evropské prostředky z ROP Severovýchod. Vyhlášeno bude 42. kolo výzvy, které opět cíleně směřuje na podporu silniční sítě.podobné články
-
Rada (ODS): Vliv silnic II. a III. třídy na rozvoj kraje
8.10.2012 – V posledních desetiletích jsme svědky toho, že kvalita silnic II . a III. tříd klesá. Je to dle mého názoru i částečně z důvodu, že mnohem častěji se dnes hovoří o potřebnosti dostaveb či spíše staveb různých dálnic a rychlostních komunikací.podobné články
-
Jihomoravský kraj: Oficiální otevření zrekonstruovaných úseků na silnicích ve Slavkově a Tvrdonicích
14.12.2022 – Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje otvírá dva opravené úseky silnic III. třídy. V prvním případě se jedná o průtah na silnici III/0501 ve Slavkově u Brna.podobné články