Článek
-
„Podvod.“ Lidl, Billa, Kaufland. Přišlo udání
3.5.2023 – Kaufland a jeho K-Jarmark, Lidl a jeho mléko Pilos nebo Billa a její Clever. Příklady tzv. privátních značek čili značek vlastněných danými supermarkety. Agrární komora ČR na tyto řetězce podala udání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Může jít o podvod, naznačuje. „Od našich členů máme informace, že obchody plíživě snižují objednávky zavedených značkových výrobků a nahrazují je těmito svými privátními značkami, které si nechávají dodávat za co nejnižší cenu. Pokud dodavatel nepřistoupí na jejich nátlakové, nadiktované a neférové podmínky, jednoduše jej takzvaně vylistují a vymění za jinou firmu. Třeba i zahraničního producenta,“ uvedla komora. Kaufland už před časem podobné nařčení odmítl.podobné články
Podobné články
-
Lidl, Kaufland, Němci. O 20 Kč dražší máslo... Už to nelze utajit
11.4.2023 – České mlékárny nakupují mléko levněji než v Německu, přesto je dovozové máslo o 10 Kč, 20 Kč levnější, podivuje se už i ministr zemědělství Zdeněk Nekula (KDU-ČSL). A proč? Zahraniční markety si dle ministra na české máslo dávají větší obchodní přirážky. Dodejme, že německé firmy kontrolují markety Billa, Penny Market, Kaufland, Lidl a Globus. „Nejsou férové, zákazníky se snaží obalamutit kvazislevami, možná je mají za méněcennější, než v zemi, kde sídlí jejich centrála,“ řekl dokonce ministr. A je zle. Dle zástupce obchodníků Prouzy za drahé potraviny mohou naopak čeští zemědělci. S tím souhlasí i profesorka Nerudová.podobné články
-
„V každé p....i. Lhali.“ Kaufland, Billa, vláda: Provalená tajemství
12.4.2023 – Jak je možné, že podíl zahraničních obchodních řetězců typu Kaufland, Lidl a Billa na obchodu s potravinami je u nás vyšší než třeba v Polsku? Jejich zástupci prý lhali. „Vzpomínám na kdysi často prezentované lži ze strany řetězců, v jakých lokalitách a s jakým záměrem k nám na trh vstupují. Jako příklad uvedu známou prezentaci jednoho z nejmenovaných řetězců, jehož původním záměrem bylo obsadit tržní pozice ve městech nad cca 30 tis. obyvatel. Dnes prodávají s odpuštěním v každé malé p….i,“ sdělil ParlamentnímListům.cz Zdeněk Juračka, někdejší předseda Svazu obchodu a cestovního ruchu. Vzpomíná na to, jakou roli v „uchycení“ zahraničních marketů měla dřívější vláda a potlačení družstva Jednota.podobné články
-
Lidl i Kaufland plánují e-shopy s potravinami. Z řetězců ho má jen Tesco
31.1.2017 – Češi čím dál častěji nakupují na internetu. Už to ale nejsou jen vánoční dárky a elektronika, trendem začíná být také jídlo. E-shopy s potravinami si libují třeba i v zavřených velkých obchodech o některých státních svátcích. Z velkých řetězců zatím potraviny přes internet prodává Tesco, brzy by se k němu ale měli připojit Kaufland a Lidl. Informovaly o tom úterní Hospodářské noviny.podobné články
-
Lidl, Kaufland i IKEA končí s plastovým nádobím. Od kdy už nekoupíte ani brčko?
4.7.2018 – Řetězce Lidl a Kaufland v Česku vyřadí z prodeje do konce příštího roku jednorázové plastové výrobky jako brčka, kelímky, talíře a příbory na jedno použití či vatové tyčinky do uší obsahující plast. Místo nich nabídnou výrobky z alternativních a recyklovatelných materiálů. K podobnému kroku se na začátku června přihlásil i nábytkářský řetězec IKEA.podobné články
-
Lidl, Kaufland, další. Akce proti nákupům „v akci“
5.1.2023 – Slevové akce? Obchodníci potraviny nejdřív uměle zdraží, aby je později mohli prodat s 50% slevou „v akci“. Před tím varuje české zákazníky Agrární komora České republiky. Ta si již mnohokrát vzala na paškál supermarkety působící v Česku, konkrétně Kaufland nebo Lidl. Nejen kvůli cenám prodávaných potravin, ale i kvůli jejich kvalitě.podobné články
-
Tak proto. Myši a šizení, Kaufland i Lidl: Odhaleno proč
23.2.2023 – Při kontrolách prodejen potravin pracovníky Státní zemědělské a potravinářské inspekce nejsou ničím mimořádným zjištění stop po působení hlodavců včetně četného výskytu jejich exkrementů a těl uhynulých jedinců. „To je nedbalost personálu prodejny, zejména vedení, že k takové situaci nechá dojít. Navíc to ukazuje na neúctu k zákazníkovi, což by na napjatém trhu mohlo snížit jeho zájem v takové prodejně nakupovat,“ říká Zdeněk Juračka, čestný předseda Asociace českého tradičního obchodu. Nedostatky se týkají i řetězců Lidl, Kaufland či Tesco. Nedbalost, snaha šetřit na lidech? Prý to i to.podobné články
-
„Lidl, Kaufland, Fialův strach.“ Odporoval cizině a šel. Promluvil
8.3.2023 – Ministr zemědělství Zdeněk Nekula dobře ví, jak je u nás trh s potravinářským zbožím dnes rozparcelován, kdo tam hraje první, druhé, třetí či čtvrté housle, takže měl při prudkém růstu cen potravin dávno zakročit. „Ale rozumím tomu, že si to nikdo nechce rozházet s takovými silnými partnery, jako jsou Lidl, Kaufland, Tesco nebo Globus. Jsou to obrovské nadnárodní firmy, jejichž politická moc je téměř bezbřehá. Bohužel, kdo tím trpí, jsou nejenom čeští spotřebitelé, kteří platí ukrutně vysoké ceny, ale také čeští subdodavatelé,“ upozorňuje pro ParlamentníListy.cz na dvojí škody makroekonom a bývalý náměstek ministra financí Jaroslav Šulc. „Já jsem se proti mezinárodním koncernům postavil a důsledkem toho byl můj vyhazov,“ říká sám o sobě.podobné články
-
105 Kč za vejce „s kecama“, 160 Kč bez keců. Kaufland, Lidl a drsná Morava
27.3.2023 – „Nekouřím, nikam nechodím, dovolila jsem si koupit podestýlková vejce.“ S ironií komentují hospodyňky rekordní ceny. Například ta, která koupila v Lidlu vejce za 160 Kč, aby nemusela poslouchat výčitky dcery, že kupuje vejce „vychrtlých slepic“. Ty by byly za 105 Kč. Každopádně, ceny vajec trhají před Velikonocemi rekordy. Senioři mají slevy v malíčku, hlídají řetězce a kupují jen „v akci“. Na vesnici už je hej, nosnice sice vyjde přes dvě stovky, ale nakonec se stejně chovat pár slepic u domku vyplatí. Hlavně ve městech tak lidé nadávají víc: „Je to prasárna!“ vzkazují. Navštívili jsme Kaufland, Lidl a Tesco na severu Moravy. A pak i tamní venkov.podobné články
-
„Ovládají 90 %.“ Lidl, Kaufland a jiní: Úder cenám potravin
12.9.2023 – Obchodníci jsou v oligopolním postavení, prohlásil ve vysílání ČT24 europoslanec za hnutí ANO Martin Hlaváček v diskusi o cenotvorbě potravin. „Máme tady 33 tisíc zemědělců, 8500 potravinářských podniků a pak tady máme 5–6 obchodních řetězců, které prodají přes 90 procent potravin,“ dodal a vysvětlil, jak se vlastně tvoří ceny potravin. „Pouze na dvou místech – první je komoditní burza, ta je na evropské úrovni, ta je pro suroviny, a pak regály maloobchodních řetězců,“ řekl. Valná většina velkých řetězců v Česku má ale zahraničního vlastníka. V ČR vévodí řetězce Lidl, Kaufland a Albert.podobné články
-
Sleva, ale bez slevy. Zákazník ošizen, padaly pokuty. Pro Albert, Lidl i Kaufland
7.7.2024 – Obchodníci i v letošním roce opět porušovali povinnosti při poskytování slev a výjimkou nebylo ani to, že se supermarkety snažily ošálit své zákazníky formou tzv. „falešných slev“. Právě této časté praktiky, kterou – jak již dříve upozornily ParlamentníListy.cz – využíval například supermarket Albert, když nabízel kupříkladu prací kapsle v 62 % „akci“, jež ve skutečnosti naopak o 8 % zdražil, si povšimla též Česká obchodní inspekce (ČOI). A začala konat. Albertu přišly dvě pokuty po 400 tisících a třetí 350 tisíc, Kaufland dostal pokutu 570 tisíc korun. A 400 tisíc musí zaplatit za porušení pravidel pro poskytování slev taktéž Lidl. A zdaleka to není konec. Pochybení vloni ČOI zjistila při každé druhé kontrole.podobné články
-
Prokletých 34,90 Kč. Lidl hasí, ale požár se šíří
9.4.2023 – Již před několika týdny řetězec Lidl řešil nepříjemnost s videem, které naznačovalo, že „sleva by nemusela být slevou“. Rýže Basmati stála dle slevového označení „v akci“ 34,90 Kč, nicméně pod cenovkou byla na regále ještě jiná, jež označila cenu 34,90 Kč za standardní. Řetězec se brání, že šlo o nedorozumění. Nicméně požár se šíří. „Přitopila“ Agrární komora ČR, která dlouhodobě obchodní řetězce za ceny potravin pranýřuje. A zákazníci jí dávají za pravdu. „Tohle je Lidl, ale to stejné dělá i Kaufland, i Albert, bohužel. Snad jen v Bille jsem to nikdy nezažil,“ řekl jeden z nich.podobné články
-
Napsali nám z řetězce Lidl. Velmi překvapivě, pokud jde o kříže
5.9.2017 – ParlamentníListy.cz se ve věci marketingové kampaně s umazanými kříži na kopulích řeckých kostelů obrátily na společnost Lidl Česká republika se sérií nepříjemných otázek. Český Lidl tvrdí, že se na vytváření kampaně nepodílel a že nápad s umazanými kříži pochází z dílny mezinárodního týmu Lidlu. Reklamní materiály jsou podle Lidlu Česká republika totožné ve všech zemích, kde řetězec působí. Některé palčivější dotazy však Lidl Česká republika nechal bez komentáře. Posouzení, nakolik byly dotazy ParlamentníchListů.cz ze strany Lidlu zodpovězeny, necháváme na čtenářích a otiskujeme je v plném znění.podobné články
-
Svatomartinský binec. „429,90 Kč za kilo husy?“ A Lidl je v háji
6.11.2023 – Zákazníci supermarketu Lidl jsou zmateni tím, za kolik si budou moci pořídit husu na nadcházející svatomartinské hody. Zatímco je totiž v on-line letáku a v aplikaci tohoto supermarketu kilogram husy propagovaný za 179,90 Kč, v papírovém letáku i v tom na sociálních sítích už Lidl uvádí cenu dosti vyšší a husa by dle něj stála od pondělka 219,90 Kč za kilo. Cenové nesrovnalosti jsou i u husích prsou, která byla v letáku inzerována za 429,90 Kč/kg, reálná cena je však, jak ujistil Lidl, 359,90 Kč. Supermarket se tedy hned na začátku prodejní akce musel omlouvat za způsobený „binec“.podobné články
-
„Dejte chudým.“ BILLA i Kaufland zažily nové a drsné věci
19.4.2023 – V sobotu se supermarket BILLA účastní letošní potravinové sbírky pod heslem Co kdyby polévka zahřála u srdce? Charitativní sběr do potravinové banky se ale na sociálních sítích nejen tohoto řetězce setkal s poměrně tvrdou kritikou za pokrytectví, zejména v souvislosti s tím, co o supermarketech a jejich maržích na potraviny začíná zaznívat v posledních dnech. Podobně dopadl Kaufland. V minulém „kole“ na podzim si zákazníci stěžovali na Ukrajince, nyní převážně na zmíněné marže – „větší než v Německu“.podobné články
-
Penny Market, Kaufland, BILLA a nové pokuty. Je to dost?
14.8.2024 – Ani milionové pokuty neodrazují supermarkety působící v Česku od zneužívání praktik v podobě tzv. „falešných slev“ a v obchodech dochází i k tomu, že je lidem u pokladen účtována vyšší částka, než jaká je u zboží na regálu. Nejenže se obchody takto i opakovaně snaží české zákazníky ošálit, ale počet případů takového jednání dokonce narůstá. Česká obchodní inspekce (ČOI) v několika případech zjistila, že se obchodníci napřímo snažili o užití nekalé obchodní praktiky a oproti začátku roku ve druhém čtvrtletí udělovala vyšší sankce. Nejvíce pokut za „pasti na zákazníky“ tentokrát musí zaplatit Penny Market, Kaufland a Billa.podobné články
-
Zbláznili se? Kaufland lidem zakázal v práci PÍT a JÍST! Strhla se bouře
4.1.2018 – Šílené nařízení pro zaměstnance přišlo tento týden od německého řetězce Kaufland. Plošný zákaz pití a jídla na pracovišti, a to včetně léta, vyvolal velkou bouři nejenom mezi pracovníky obchodu. Poté, co si na Facebooku klepaly na čelo tisíce lidí, zareagoval i samotný Kaufland. Jak to dopadlo?podobné články
-
Na pultech hypermarketu Kaufland se objevilo falšované kakao z Polska
30.5.2012 – Hypermarkety Kaufland stáhly z prodeje kakaový prášek značky Grande z Polska, který podle zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) obsahoval pouze 80 procent kakaa a zbývající část tvořila dřevitá hmota z drcených kakaových slupek. Dnes to dnes sdělil mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl. SZPI již v dubnu Kauflandu zakázala kvůli podobným problémům prodávat instantní kakaových nápoj Grande.podobné články
-
Kaufland pomáhá umísťovat kontejnery na tříděný odpad
21.8.2012 – Řetězec Kaufland přispívá k ochraně životního prostředí. Vyplývá to z Osvědčení o úspoře emisí, které Kauflandu i letos udělila společnost EKO-KOM, a.s., do jejíhož systému se Kaufland zapojil již v roce 2001.podobné články
-
Kaufland: Vozíčkáři z Centra Paraple se učili nakupovat zdravé potraviny
15.10.2013 – Zákazníci prodejny Kaufland v Praze na Jarově, kteří si pro své dopolední nákupy vybrali středu 2. října, byli možná překvapeni. Nestává se často, aby najednou v prodejně nakupovalo patnáct vozíčkářů. Nebyla to samozřejmě náhoda, ale předem domluvená a připravená akce Centra Paraple a společnosti Kaufland.podobné články