Článek
-
Podle Kupky je nová emisní norma Euro 7 pro Česko nepřijatelná
8.2.2023 – Pro Českou republiku je navrhovaná emisní norma Euro 7 v současné podobě nepřijatelná. Znamenala by ohrožení výroby osobních i nákladních aut a autobusů, snížení dostupnosti nových aut a jejich zdražení. Dopady na snižování emisí jsou přitom spíše sporné. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) proto chce v pátek v Bruselu jednat o změnách normy s v Bruselu s eurokomisařem pro vnitřní trh Thierry Bretonem. Uvedl to dnes na tiskové konferenci v Poslanecké sněmovně.podobné články
Podobné články
-
Emisní norma Euro 7 je potenciálně škodlivá pro životní prostředí, řekl Kupka
14.3.2023 – Emisní norma Euro 7 je podle českého ministra dopravy Martina Kupky nerealistická a v některých evropských zemích včetně Česka potenciálně škodlivá pro životní prostředí.podobné články
-
Bruselská emisní norma Euro 7 zabrání Škodovce vyrábět modely Kamiq, Scala a Fabia
23.2.2023 – Navrhovaná emisní norma Euro 7 zabrání Škodě Auto vyrábět a homologovat malé vozy, jako jsou Kamiq, Scala a Fabia. V novém vydání časopisu Škodovácký odborář to uvedl předseda podnikové rady Škody Jaroslav Povšík. Dopad podle něj bude mít norma i do vývoje a homologace dalších komponentů důležitých pro provoz automobilů, jako jsou pneumatiky, brzdy, ale také například kapalina do klimatizace.podobné články
-
EU se shodla na nové emisní normě, emisní limity už nejsou tak přísné
18.12.2023 – Země Evropské unie a europoslanci se dnes shodli na nové emisní normě, oznámil Evropský parlament. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy, mimo jiné české automobilky tedy budou mít více času připravit se na nová pravidla. Nařízení zcela nově zavádí opatření ke snížení emisí z pneumatik a brzd a ke zvýšení životnosti baterií. Aby norma začala platit, musí ji ještě schválit ministři členských zemí a plénum Evropského parlamentu, což je ovšem již považováno za formalitu.podobné články
-
Aliance vzdoru uvnitř EU. Začala to Praha, chlubí se Fialův ministr
23.5.2023 – Koalice osmi zemí v čele s Českem odmítla navrhovanou emisní normu Euro 7, podle níž by od roku 2025 měly začít platit nové emisní limity pro všechna motorová vozidla. „Jako první jsme loni jasně popsali, že je norma Euro 7 v aktuálním znění chybná,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) s tím, že se přidaly další země jako Itálie, Francie, Polsko nebo Slovensko. Měnit zavedená už tak přísná emisní pravidla je prý zbytečné v době, kdy celý automobilový průmysl investuje miliardy do přechodu na elektromobilitu.podobné články
-
„Nepřijatelné.“ Průmysl trpěl, teďka od unie toto? Radek Špicar není spokojen
17.3.2023 – Navrhovaná emisní norma Euro 7, kterou by ráda zavedla Evropská komise, nedává žádný smysl. PL to řekl viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Radek Špicar. Donutit automobilky investovat desítky miliard euro na zlepšení spalovacích motorů, které se stejně zakážou, je podle něho nelogické. Náročná norma Euro 7 by navíc znamenala faktický konec malých osobních aut. „Například Fabia nebo Kamiq ze Škodovky by musely zdražit natolik, že by se staly neprodejné,“ uvádí Špicar s tím, že by nastalo i propouštění lidí, kteří se podílí na výrobě. Zasáhlo by to stovky českých firem.podobné články
-
Brusel vymyslel emisní normu Euro 7, auta podle něj budou dražší jen o pár desítek eur
10.11.2022 – Evropská komise (EK) dnes navrhla přísnější emisní limity pro nové osobní i nákladní automobily, které mají proti dnešním standardům ještě více snížit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší. Norma Euro 7 sladí limity pro benzinová a naftová auta, vozidla jí budou muset vyhovovat dvakrát déle než dosavadním standardům a kromě výfuků se bude vztahovat i na brzdy a pneumatiky. Pokud návrh schválí členské státy a Evropský parlament, měla by pravidla pro nová osobní auta platit od poloviny roku 2025, pro nákladní o dva roky později.podobné články
-
Jahn ze Škodovky: Jestli projde evropská emisní norma, přijde o práci deset tisíc lidí
19.3.2023 – Emisní norma Euro 7 má být přijata do roku 2025. Český automobilový průmysl na to není připraven. O práci by podle člena představenstva Škoda Auto Martina Jahna mohlo přijít tisíce lidí. Proti normě je i Německo, Polsko a Itálie. Zákaz spalovacích motorů od roku 2035 podporuje Kolaja. Topolánek za daleko horší ekologickou katastrofu označil válku na Ukrajině.podobné články
-
Ministři EU schválili emisní normu Euro 7, Kupka to vydává za úspěch
25.9.2023 – Ministři Evropské unie zodpovědní za konkurenceschopnost dnes schválili novou emisní normu Euro 7. Na sociální síti X to oznámil český ministr dopravy Martin Kupka, který vyjednaný kompromis označil za velký úspěch. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tolik přísné, jako v původním návrhu, a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy.podobné články
-
Ministr Kupka: Emisní norma EURO 7 bude výrazně přijatelnější, než navrhovala Evropská komise
26.9.2023 – Návrh nové emisní normy EURO 7 bude nakonec výrazně mírnější, než bylo původně navrženo. Shodli se na tom ministři členských států na zasedání Rady pro konkurenceschopnost v Bruselu.podobné články
-
Ministr Kupka: Emisní norma EURO 7 bude výrazně přijatelnější, potvrzuje dohoda na jejím finálním znění
19.12.2023 – Návrh nové emisní normy EURO 7 bude nakonec výrazně přijatelnější a realističtější, než bylo původně navrženo. Potvrzuje to finální kompromisní dohoda mezi Evropskou komisí, Evropským parlamentem a Radou, která byla dne 18. prosince 2023 dosažena.podobné články
-
Emisní norma se EU sype. Proti se prý postavilo i Německo
1.6.2023 – Ke skupině zemí nesouhlasících s navrženým zněním emisní normy Euro 7 se během ministerského zasedání v Lucemburku přidalo Německo. Novinářům to po jednání s unijními kolegy řekl český ministr dopravy Martin Kupka.podobné články
-
Unijní zelená norma zničí ekonomiku. A neprospěje ani přírodě, dodávají experti
8.5.2023 – Velké obavy z emisní normy Euro 7 nemají pouze výrobci osobních aut, ale také producenti nákladních vozů a přepravci. Dle generálního ředitele italského výrobce nákladních automobilů a autobusů Iveco Gerrita Marxe je evropská norma „obyčejná stupidita“, která obsahuje takové požadavky, jež jsou aktuálně „technicky neproveditelné“. Pokud se však nepodaří normu aplikovat, bude dle výrobců čelit evropská ekonomika otázce, čím nahradit 77 procent nákladní přepravy. Kromě zdražování se paradoxně hovoří i o dopadech na životní prostředí.podobné články
-
Ozvěny utrpení Řecka: Euro je žalář národů a musí co nejdříve skončit. Budete se divit, co nám o tom řekl Andrej Babiš. A Kalousek a kníže dodali…
13.7.2015 – ANKETA Filozof Václav Bělohradský v České televizi řekl, že euro je umělá konstrukce, jež má držet pohromadě sever a jih Evropy, a čím dříve euro – „žalář národů“ – skončí, tím lépe, neboť euro je proti všem ekonomickým zákonům. Jinak jsou jižní země odsouzeny k bezmeznému utrpení, protože je euro nastaveno podle ekonomiky Německa – podhodnocuje německé zboží a nesmyslně nadhodnocuje italské či řecké. Euro vrací nacionalistické stereotypy, že Němci platí „líné Řeky“.podobné články
Osobnosti: Andrej Babiš (26585 článků) -
Okamura (SPD): Euro vrací nacionalistické stereotypy, že Němci platí „líné Řeky“
15.7.2015 – Na rozdíl od vlády a prezidenta Zemana dlouhodobě nesouhlasím s přijetím eura pro Českou republiku. A současný vývoj v EU mi dává za pravdu. Euro je umělá konstrukce, jež má držet pohromadě sever a jih Evropy, a čím dříve euro - "žalář národů" – skončí tím lépe, neboť euro je proti všem ekonomickým zákonům. Jinak jsou jižní země odsouzeny k bezmeznému utrpení, neboť je euro nastaveno dle ekonomiky Německa – podhodnocuje německé zboží a nesmyslně nadhodnocuje italské či řecké. Euro vrací nacionalistické stereotypy, že Němci platí „líné Řeky“.podobné články
-
Náklaďáky v Praze: Město zpřísní pravidla pro jejich vjezd do zón, schválili radní
23.11.2020 – Pražský magistrát zpřísní vjezd nákladních automobilů do města. Do dvou zón, kam smějí pouze vozy do šesti a 3,5 tuny, budou moci pouze nákladní auta splňující emisní limit EURO 6 a vyšší. Opatření začne platit od 1. července 2022. „Do tohoto data bude i nadále vydání souhlasu podmíněno splněním emisní normy EURO 4 a vyšší,“ píše se v dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní. První omezení pro vozidla nad šest tun zavedlo vedení Prahy v roce 1993 a pravidla byla zpřísněna v roce 1999.podobné články
-
O emisní výjimku pro Chvaletice rozhodne jiný kraj, pardubický úřad je podjatý
22.11.2019 – Úředníci Pardubického kraje by neměli rozhodovat o emisní výjimce pro elektrárnu Chvaletice, protože jsou systémově podjatí. Řekl to šéf kraje Martin Netolický (ČSSD). Emisní výjimku pro elektrárnu tak posoudí jiný kraj, který určí ministerstvo životního prostředí.podobné články
-
Světový unikát díky dotaci: Tatra chce vyvinout vzduchem chlazený motor splňující emisní normu Euro 6
31.3.2017 – Třetí nejstarší automobilka na světě chce vyvinout originální vzduchem chlazený motor splňující emisní předpis Euro 6 a zároveň se posunout do kategorie high-tech podniků. K tomu by měla pomoci i dotace ve výši 65 milionů Kč z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK) na dobudování vývojového a zkušebního centra. Jedná se o dosud nejvyšší dotaci, o jakou společnost TATRA TRUCKS požádala.podobné články
-
Nové autobusy DPP plní emisní normu Euro VI
6.5.2015 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) včera uvedl do provozu první z 11 nově zakoupených kloubových autobusů SOR NB 18, které splňují současnou nejpřísnější emisní normu Euro VI.podobné články
-
Ministerstvo životního prostředí reaguje na poplach kolem poplatků za stará auta
15.5.2015 – Vláda tento týden odsouhlasila věcný návrh zákona o výrobcích s ukončenou životností, který řeší zpětný odběr a životní cyklus elektrických a elektronických zařízení, včetně solárních panelů, baterií a akumulátorů, pneumatik a vozidel, a mimo jiné počítá do budoucna se zpoplatněním registrace a první přeregistrace vozidel s emisní třídou EURO 3. Zpoplatnění registrace ojetých vozidel v ČR není žádná novinka a v ČR funguje už od roku 2009, od kdy se poplatek začal platit za vozidla emisní třídy EURO 2 a starší. Zpráva o možnosti zavedení tohoto poplatku zvedla vlnu zájmu médií a veřejnosti a vyvolala množství zavádějících informací. Ministerstvo životního prostředí je nyní uvádí na správnou míru.podobné články