Článek
-
NKÚ: Nezačala se stavět ani jedna z plánovaných 15 staveb dálnic. Na vině jsou problémy s přípravou
29.1.2018 – Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na výstavbu, modernizaci a rekonstrukce dálnic v letech 2013 až 2017. Kontroloři prověřovali u Ministerstva dopravy (MD), Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Státního fondu dopravní infrastruktury například to, jaké náklady stavby dálnic provázely, jak byly stavby připravovány nebo jestli se daří naplňovat cíle, které se s výstavbou dálnic pojí.podobné články
Podobné články
-
Rychlejší stavba dálnic v Česku? Poslanci schválili zkrácení přípravy staveb
19.6.2020 – Příprava staveb dopravní a další infrastruktury se v budoucnu zřejmě výrazně zkrátí. Podle vlády by to mohlo být až o třetinu. Stát by měl také snáze a rychleji získávat pozemky pro výstavbu dálnic a železnic. V případě výkupu stavebních pozemků a staveb bude moci vlastník dostat až jedenapůlnásobek znalecké ceny. Počítá s tím novela takzvaného liniového zákona, kterou dnes schválila Sněmovna. V současné době trvá příprava velkých dopravních staveb až 13 let.podobné články
-
Stavba dálnic se v Česku vleče. Hotové nebudou ani v roce 2050, tvrdí kontroloři
29.1.2018 – Výstavba dálnic byla v letech 2013 až 2017 velmi pomalá a ani v příštích letech se příliš nezrychlí. Vyplývá to z výsledků prověrky, které v pondělí zveřejnil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Státem daný termín dokončení dálniční sítě v roce 2050 při současném tempu nelze podle NKÚ stihnout. Ministerstvo na svém webu sdělilo, že připravilo novelu stavebního zákona, která má výstavbu zrychlit. Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) je neúnosně dlouhá příprava staveb.podobné články
-
Architekt: Praha musí stavět 6 tisíc bytů ročně. Jsme v bodě zlomu
6.7.2021 – Urbanista a akademický architekt Vít Máslo, který stojí např. za proměnou pražských Holešovic, získal za svou dlouholetou práci v architektonickém oboru řadu cen. A dnes bije na poplach. Politici podle něj neustále mluví o tom, jak se musí stavět byty, dopravní stavby a další projekty, ale jen o tom mluví a nic moc pro to nedělají. Máslo se proto rozhodl popsat, co se musí stát. „Tady je prostě potřeba stavět byty, stavět mosty, stavět silnice. Je to prostě boj,“ zvolal. Stát by si prý také měl více vážit Prahy.podobné články
-
Výstavba dálnic se zrychluje, stát vypisuje tendry za 64 miliard korun
2.10.2016 – V roce 2017 začne resort dopravy stavět dalších 140 km dálnic. Ředitelství silnic a dálnic vypíše ještě do konce září výběrová řízení na zhotovitele u celkem 20 staveb za 64 miliard korun. Informoval o tom ministr dopravy Dan Ťok na společném brífinku s ministrem financí Andrejem Babišem.podobné články
Osobnosti: Andrej Babiš (26186 článků) -
Návštěva delegace NKÚ SR na NKÚ
5.4.2016 – Dne 23. 3. 2016 se v sídle NKÚ konalo pracovní setkání se zástupkyněmi NKÚ SR. Předmětem jednání byl zejména přístup NKÚ k tvorbě plánu kontrolní činnosti a k výběru témat kontroly.podobné články
-
Návštěva delegace NKÚ SR na NKÚ
20.7.2016 – Dne 14. 7. 2016 se v sídle NKÚ konalo pracovní setkání odborníků NKÚ a NKÚ SR na analytickou podporu kontrolní činnosti.podobné články
-
Stát finančně „krvácí“ na likvidacích ekologických zátěží. NKÚ: Táhnou se i 20 let
27.11.2017 – Likvidace ekologických zátěží je pomalá a neúčinná, což pro stát přináší další výdaje navíc. Vyplývá to z kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) k odstraňování starých ekologických zátěží vzniklých před privatizací. Dokončena byla od zahájení procesu odstraňování ekologických zátěží v roce 1991 podle NKÚ zhruba jen polovina naplánovaných akcí a u třetiny z nedokončených akcí sanace dosud ani nezačala, přitom o nich bylo rozhodnuto už v letech 1994 až 1998. Kontrolovanými institucemi byly ministerstvo financí a ministerstvo životního prostředí.podobné články
-
Ředitelství silnic a dálnic pokračuje s přípravou středočeské části dálnice D3
26.5.2016 – Ředitelství silnic a dálnic pokračuje s přípravou dálnice D3 ve Středočeském kraji. V současné době se zpracovává dokumentace pro územní rozhodnutí. V přípravě jsou také další čtyři stavby v souvislosti se silnicí I/3.podobné články
-
NKÚ zkontroluje hospodaření Ředitelství silnic a dálnic
3.7.2016 – Nejvyšší kontrolní úřad zahájí v červenci kontrolu hospodaření Ředitelství silnic a dálnic. Kontroloři prověří, jak organizace hospodaří se svěřeným majetkem a penězi, které vynakládá na svůj provoz. Kontrola se nebude týkat výdajů na investice nebo opravy silnic a dálnic. ČTK to sdělila mluvčí NKÚ Olga Málková. Kontrola by měla skončit v dubnu příštího roku.podobné články
Osobnosti: Olga Málková (33 článků) -
Ministerstvo financí: Reakce na TZ NKÚ k odstraňování ekologických zátěží
29.11.2017 – Ministerstvo financí souhlasí s většinou závěrů NKÚ, ovšem některá tvrzení považuje za nutné upřesnit. Z Kontrolního protokolu z července 2017 je zřejmé, že NKÚ identifikoval problémy při odstraňování starých ekologických zátěží, ale zároveň v protokolu uvádí, že současné vedení MF tyto problémy řeší. Vzhledem k tomu, že NKÚ toto sám uznává, Ministerstvu financí není jasné, proč je v rozporu s tímto zjištěním formulace kontrolního závěru a tiskové zprávy jednostranně kritická.podobné články
-
Rudolf Mládek: Mnozí čeští politici neprocitli ze snu, že stát se o vše postará nejlépe
25.11.2019 – Je otázka efektivnosti plánovaných dopravních staveb na pořadu dne? Zdá se, že pojem „elektivnost“ z pohledu užití a výstavby dopravních staveb se v poslední době příliš neskloňuje. Co nejvíce zaráží, je srovnání termínů výstavby jak silničních, tak železničních staveb s tím, jak se staví v jiných částech Evropské unie, potažmo světa a toto srovnání vychází velmi špatně.podobné články
-
Rudolf Mládek: Mnozí čeští politici neprocitli ze snu, že stát se o vše postará nejlépe
25.11.2019 – Je otázka efektivnosti plánovaných dopravních staveb na pořadu dne? Zdá se, že pojem „elektivnost“ z pohledu užití a výstavby dopravních staveb se v poslední době příliš neskloňuje. Co nejvíce zaráží, je srovnání termínů výstavby jak silničních, tak železničních staveb s tím, jak se staví v jiných částech Evropské unie, potažmo světa a toto srovnání vychází velmi špatně.podobné články
-
Rozestavěné stavby silnic a dálnic působí lidem v okolí problémy
21.8.2010 – Z pozastavených staveb odjíždějí stroje a odcházejí dělníci. A seznam pozastavených staveb prý není ještě konečný. Lidé z okolí nedokončených staveb si stěžují.podobné články
-
NKÚ nemá ani nového prezidenta, ani nové kompetence
19.2.2013 – Poslanci v úterý nezvolili žádného z kandidátů na post šéfa Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Nejvíce hlasů (52) dostal nominant ČSSD a stávající viceprezident Miroslav Kala. NKÚ je bez šéfa od loňského února. Schválena nebyla ani novela zákona o NKÚ, neboť Senát odmítl změnu Ústavy upravující kompetence úřadu. Kdyby poslanci novelu přijali, dostala by se do konfliktu právě s Ústavou.podobné články
-
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v letošním roce již deset nových staveb
17.5.2015 – Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v letošním roce již deset nových staveb. Jedná se o tři dálniční úseky, jednou jde o úsek rychlostní komunikace a v šesti případech došlo k zahájení výstavby úseku silnice I. třídy.podobné články
-
Dostavba dálnice D8 nezačala, ředitelství nepředalo firmě stavbu
7.5.2012 – Stavba dálnice D8 nezačala, i když to Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) minulý týden ohlašovalo. Stavební firma Eurovia totiž nemohla převzít staveniště.podobné články
-
Chaos prodražuje dopravní stavby za miliardy, zjistil NKÚ
8.12.2010 – V plánování a realizaci dopravních staveb vládl v uplynulých letech chaos, neexistovala koncepce co kdy kde a za kolik se má stavět, chyběla koordinace, ministerstvo nedostatečně kontrolovalo, co dělají jemu podřízené organizace. Důsledkem je příliš rozdělaných staveb, u kterých není jasné, zda budou vůbec finance na dokončení. V resortu je tak vázáno mnoho peněz a nedodržování termínů stavby prodražuje.podobné články
-
Dočká se Česko rychlejších staveb dálnic? Klíčový zákon prošel ve Sněmovně prvním kolem
29.1.2020 – Příprava velkých dopravních staveb by se měla zkrátit ze současných až 13 let zhruba o třetinu. Měla by tomu pomoci novela tzv. liniového zákona, kterou ve středu v úvodním kole podpořila Sněmovna. Jde o zákon o urychlení výstavby dopravní a jiné infrastruktury, do jehož názvu se nově doplňuje liniový zákon. Novela by měla výrazně zjednodušit povolovací procesy, jež často začátky staveb zdržují, a zkrátit potřebné lhůty. Zpřesňuje také podmínky rušení železničních přejezdů. Nyní ji posoudí sněmovní hospodářský výbor.podobné články
-
Stavět, stavět, stavět. Tyto úkoly dostal nový ministr od Sobotky a Babiše
5.12.2014 – Nový ministr dopravy Dan Ťok, který byl včera uveden do úřadu, dostal od premiéra Bohuslava Sobotky a ministra financí Andreje Babiše dlouhý seznam úkolů. Jsou mezi nimi například urychlené vyřešení provozovatele mýtného systému, stavby nových silnic a dálnic nebo vybudování rychlodráhy z Prahy na letiště a do Kladna. Informuje o tom páteční Mladá fronta Dnes.podobné články
Osobnosti: Andrej Babiš (26186 článků)