Článek
-
Ministr Kupka: ČR a její spojenci odmítají současnou podobu návrhu emisní normy EURO 7
3.6.2023 – Česká republika společně s Francií, Itálií, Slovenskem, Rumunskem, Bulharskem, Maďarskem a Polskem odmítá současnou podobu návrhu emisní normy EURO 7 a prosazuje významné úpravy textu.podobné články
Podobné články
-
Ministři EU schválili emisní normu Euro 7, Kupka to vydává za úspěch
25.9.2023 – Ministři Evropské unie zodpovědní za konkurenceschopnost dnes schválili novou emisní normu Euro 7. Na sociální síti X to oznámil český ministr dopravy Martin Kupka, který vyjednaný kompromis označil za velký úspěch. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tolik přísné, jako v původním návrhu, a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy.podobné články
-
Ministr Kupka: Cílem je změnit podobu EURO 7, aby byla pro automobilový trh splnitelná
14.3.2023 – Česká republika, Německo, Itálie, Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Slovensko a Portugalsko mají výhrady k současné podobě návrhu nové emisní normy EURO 7 a budou požadovat odložení její účinnosti a některé země i zmírnění jejich parametrů. To je hlavní závěr jednání ministrů dopravy ve Štrasburku, které svolal český ministr dopravy Martin Kupka.podobné články
-
Ministerstvo dopravy: Ministr Kupka svolává do Štrasburku jednání resortních protějšků o změně normy EURO7
9.3.2023 – Základní body společné pozice o změně normy EURO 7 a další aktuální legislativa snižování emisí, která má dopad na evropský automobilový trh. To jsou hlavní body pondělního jednání ministrů dopravy evropských států, které mají výhrady k navržené podobě emisní normy EURO, ve Štrasburku.podobné články
-
Kupka: Brusel vnímá české připomínky k normě Euro 7, komise chce společné řešení
11.2.2023 – Evropská komise vnímá připomínky Česka k nové automobilové emisní normě Euro 7, jejíž podobu navrhla v listopadu. Novinářům v Bruselu to v pátek řekl český ministr dopravy Martin Kupka, který o plánovaném zpřísnění limitů oxidů dusíku a pevných částic z provozu aut jednal s eurokomisařem pro vnitřní trh Thierrym Bretonem. Kupka hodlá v nejbližší době hovořit o návrhu s ministry z dalších unijních zemí a zjišťovat jejich pozice.podobné články
-
EU se shodla na nové emisní normě, emisní limity už nejsou tak přísné
18.12.2023 – Země Evropské unie a europoslanci se dnes shodli na nové emisní normě, oznámil Evropský parlament. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy, mimo jiné české automobilky tedy budou mít více času připravit se na nová pravidla. Nařízení zcela nově zavádí opatření ke snížení emisí z pneumatik a brzd a ke zvýšení životnosti baterií. Aby norma začala platit, musí ji ještě schválit ministři členských zemí a plénum Evropského parlamentu, což je ovšem již považováno za formalitu.podobné články
-
Aliance vzdoru uvnitř EU. Začala to Praha, chlubí se Fialův ministr
23.5.2023 – Koalice osmi zemí v čele s Českem odmítla navrhovanou emisní normu Euro 7, podle níž by od roku 2025 měly začít platit nové emisní limity pro všechna motorová vozidla. „Jako první jsme loni jasně popsali, že je norma Euro 7 v aktuálním znění chybná,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) s tím, že se přidaly další země jako Itálie, Francie, Polsko nebo Slovensko. Měnit zavedená už tak přísná emisní pravidla je prý zbytečné v době, kdy celý automobilový průmysl investuje miliardy do přechodu na elektromobilitu.podobné články
-
Ministr Kupka: ČR představí výhrady vůči emisní normě EURO 7 španělskému předsednictví
19.7.2023 – Při dnešním jednání Výboru stálých zástupců COREPER I představí Česká republika své výhrady vůči současnému návrhu emisní normy EURO 7 zástupcům Španělska, které od 1. července předsedá Radě EU.podobné články
-
Podle Kupky je nová emisní norma Euro 7 pro Česko nepřijatelná
8.2.2023 – Pro Českou republiku je navrhovaná emisní norma Euro 7 v současné podobě nepřijatelná. Znamenala by ohrožení výroby osobních i nákladních aut a autobusů, snížení dostupnosti nových aut a jejich zdražení. Dopady na snižování emisí jsou přitom spíše sporné. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) proto chce v pátek v Bruselu jednat o změnách normy s v Bruselu s eurokomisařem pro vnitřní trh Thierry Bretonem. Uvedl to dnes na tiskové konferenci v Poslanecké sněmovně.podobné články
-
Ministr Kupka: Emisní norma EURO 7 bude výrazně přijatelnější, než navrhovala Evropská komise
26.9.2023 – Návrh nové emisní normy EURO 7 bude nakonec výrazně mírnější, než bylo původně navrženo. Shodli se na tom ministři členských států na zasedání Rady pro konkurenceschopnost v Bruselu.podobné články
-
Ministr Kupka: Emisní norma EURO 7 bude výrazně přijatelnější, potvrzuje dohoda na jejím finálním znění
19.12.2023 – Návrh nové emisní normy EURO 7 bude nakonec výrazně přijatelnější a realističtější, než bylo původně navrženo. Potvrzuje to finální kompromisní dohoda mezi Evropskou komisí, Evropským parlamentem a Radou, která byla dne 18. prosince 2023 dosažena.podobné články
-
Ministr Kupka: Norma EURO VII musí být realistická
12.2.2023 – Ministr dopravy Martin Kupka jednal v Bruselu s eurokomisařem Thierry Bretonem o výhradách ČR k plánu na zavádění nové emisní normy EURO VII pro osobní i nákladní automobily a zájmu využít naplno novou budovu Evropské kosmické agentury (EUSPA) na pražské Palmovce tak, aby se zde v maximální možné míře na jednom místě soustředily evropské kosmické aktivity.podobné články
-
Na co budou vlastně auta jezdit? Kupka neví
27.3.2023 – Vláda premiéra Petra Fialy (ODS) uvítala dohodu mezi Evropskou komisí a Německem, podle níž bude možné i po roce 2035 registrovat vozidla se spalovacími motory využívajícími uhlíkově neutrální syntetická paliva. Ministr dopravy Martin Kupka dnes v pořadu Interview 24 uvedl, že ačkoliv je výroba těchto syntetických paliv zatím velmi nákladná, vkládá naději do rozvoje technologií v příštích letech. Podle jeho slov vláda plánuje také investovat do elektromobility a vodíkových vlaků. Zároveň zdůraznil, že klimatické cíle musejí odpovídat realitě. Některé podmínky návrhu emisní normy Euro 7 považuje za nesplnitelné.podobné články
Osobnosti: Petr Fiala (7157 článků) -
Emisní norma se EU sype. Proti se prý postavilo i Německo
1.6.2023 – Ke skupině zemí nesouhlasících s navrženým zněním emisní normy Euro 7 se během ministerského zasedání v Lucemburku přidalo Německo. Novinářům to po jednání s unijními kolegy řekl český ministr dopravy Martin Kupka.podobné články
-
Ministr Kupka: Na půdě europarlamentu prošla střídmější verze normy EURO 7
10.11.2023 – Plenární zasedání Evropského parlamentu přijalo pozici k návrhu normy EURO 7, a to v přijatelnější podobě dle zprávy zpravodaje návrhu českého europoslance Alexandra Vondry ve výboru ENVI. Dále budou zahájeny trialogy a vyjednávání mezi pozicemi Rady a EP, aby vznikla výsledná podoba nařízení. Pro bylo 329 z 600 hlasujících.podobné články
Osobnosti: Alexandr Vondra (1468 článků) -
Náklaďáky v Praze: Město zpřísní pravidla pro jejich vjezd do zón, schválili radní
23.11.2020 – Pražský magistrát zpřísní vjezd nákladních automobilů do města. Do dvou zón, kam smějí pouze vozy do šesti a 3,5 tuny, budou moci pouze nákladní auta splňující emisní limit EURO 6 a vyšší. Opatření začne platit od 1. července 2022. „Do tohoto data bude i nadále vydání souhlasu podmíněno splněním emisní normy EURO 4 a vyšší,“ píše se v dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní. První omezení pro vozidla nad šest tun zavedlo vedení Prahy v roce 1993 a pravidla byla zpřísněna v roce 1999.podobné články
-
Ministr Havlíček: Návrh normy Euro 7 musí být technicky proveditelný a nákladově přiměřený
22.9.2021 – Česká republika varuje před nevyváženým návrhem evropské emisní normy Euro 7 pro lehká a těžká vozidlapodobné články
-
Emisní norma Euro 7 je potenciálně škodlivá pro životní prostředí, řekl Kupka
14.3.2023 – Emisní norma Euro 7 je podle českého ministra dopravy Martina Kupky nerealistická a v některých evropských zemích včetně Česka potenciálně škodlivá pro životní prostředí.podobné články
-
Zakázat až později? Spalovací motory se mají znovu „zkoumat“
3.10.2024 – Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) chce jednat s Evropskou komisí o dřívějším termínu revize zákazu spalovacích motorů. Dopady zákazu a přechod na elektromobilitu měly být analyzovány až v roce 2026, Kupka chce prosadit revizi už na příští rok. „Připravujeme poziční dokument, pro který bychom chtěli získat koalici podobně smýšlejících států, tak jak tomu bylo v případě revize normy Euro 7,“ uvedl Kupka. Podobnou iniciativu už spustila také Itálie, ale podle interních zdrojů z Bruselu není pro dřívější termín revize zásadní podpora.podobné články
-
Nové autobusy DPP plní emisní normu Euro VI
6.5.2015 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) včera uvedl do provozu první z 11 nově zakoupených kloubových autobusů SOR NB 18, které splňují současnou nejpřísnější emisní normu Euro VI.podobné články