Článek
-
I po Studénce se na přejezdech bourá dál. Tragédiím má zabránit také laser
6.10.2015 – S prvními opatřeními, jako jsou laserová čidla na nebezpečných železničních přejezdech, přišel nyní ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Jde o výsledky jednání pracovní skupiny, která chce zvýšit bezpečnost na přejezdech. Její jednání spustila tragédie ve Studénce, jenže ani po ní si lidé nedají říct, na přejezdech se často nadále chovají nebezpečně a stále dochází k nehodám.podobné články
Podobné články
-
5 způsobů, jak odstranit nechtěné tetování
8.4.2018 – Mít aspoň maličké tetování je v současné době módou, jenže nikdo neví, jak dlouho ještě budeme této mánii pomalovat si tělo inkoustovými barvami holdovat. Dříve nebo později se situace otočí a to, co je dnes moderní, bude rázem out. Někteří lidé svých rozhodnutí litují už dnes a snaží se nechat si tetování odstranit. To ale nebývá úplně nejjednodušší. Existuje několik metod, jsou ovšem dost bolestivé, navíc se může stát, že nezmizí docela. Proto je lepší těmto situacím předejít a nejdříve všechno pečlivě promyslet, než se svěříte do rukou tatéra. I v tomto případě je jednodušší prevence než napravování následků. Chemický peeling Je poměrně rozšířenou metodou, jak se zbavit menšího tetování. Samotný peeling vytváří na kůži puchýře, které se odloupnou spolu s částí inkoustu použitého na tetování. Bolestivá metoda s pomalým hojením. Abrazivní metoda Tento mechanický způsob odstraňování tetování spočívá v obrušování vrchní vrstvy kůže a následnému vysátí inkoustu speciální pistolí. Jistě máte představu, jak bolestivá musí tato metoda být. Kryooperace Metoda, která využívá tekutého dusíku. Nejprve se vrchní část kůže zmrazí a potom se inkoust vypálí tekutým dusíkem. Něco podobného, jak když vám vypalují bradavice. Erbiový laser Tato metoda s použitím laseru se používá na vybroušení, což je sice rychlejší, ovšem zanechává jizvy. Dost záleží na rozsahu, technice tetování a použitém materiálu, navíc musíte počítat s delší dobou hojení. Alexandritový laser Laser rozbíjí tmavé pigmenty na mikročástečky, ty se následně vstřebají pomocí bílých krvinek do organismu. Povrchové vrstvy tkáně při této metodě nejsou nijak poškozeny. Někdy je tetování příliš veliké a není možné odstranit obrázek najednou. V takovém případě je nutné zásah opakovat. Na červenou a žlutou barvu navíc alexandritový laser není účinný. Příspěvek 5 způsobů, jak odstranit nechtěné tetování pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlenípodobné články
-
Na přejezdech letos zemřely už desítky lidí. Zvyšuje se vůbec jejich bezpečnost?
15.9.2016 – 120 střetů a 32 obětí – letošní statistiky tragických událostí na železničních přejezdech zaráží. Za prvních osm měsíců je to stejný počet mrtvých jako za celý loňský rok. Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda pro zvýšení zabezpečení na přejezdech probíhá celá řada aktivit, přestože za drtivou většinou nehod stojí nezodpovědní řidiči. Jak se ale v praxi zabezpečila tato místa více než rok od srážky pendolina s polským kamionem ve Studénce?podobné články
-
Hazard den po tragédii ve Studénce: Na červenou jel i policejní vůz!
24.7.2015 – Byl jediný den po tragickém střetu kamionu s vlakem ve Studénce. Budou řidiči na železničních přejezdech opatrnější? Ne! Šoféři dál riskují nejen svoje životy. Reportéři Blesku a v jednom případě kamera České televize načapali nezodpovědné řidiče hned na několika železničních přejezdech. V Karlových Varech nerespektovalo červenou ani policejní auto!podobné články
-
Správa železnic: Bezpečné chování na přejezdech
15.7.2022 – Neriskuj život, drž se dál od kolejí! Platí to nejen v létě. Chvíle nepozornosti, špatné rozhodnutí nebo hazard. To jsou nejčastější důvody střetů na železničních přejezdech. V drtivé většině případů za nimi stojí řidiči, chybují ale i chodci nebo cyklisté. Připomínat si pravidla bezpečného chování na přejezdech či v jejich těsné blízkosti je prospěšné stále...podobné články
-
V Česku se zrodil Bivoj. Extra silný laser, který Praze závidí svět
30.12.2016 – Čeští vědci společně s Brity předčili konkurenční týmy z USA, Japonska a Francie a vyvinuli laser s extra silným výkonem. Podle vedoucího laserového centra HiLASE v Dolních Břežanech u Prahy Tomáše Mocka se to v uplynulých 15 letech, kdy se o to vědci po celém světě snaží, nikomu nepodařilo. Výkon 1000 Wattů umožní, aby laser Bivoj pracoval daleko rychleji a byl efektivnější díky opracování větších ploch materiálů. Jeho vlastnosti, už chtějí vyzkoušet firmy z Česka i zahraničí například v leteckém průmyslu.podobné články
-
Laser game – co to je? A kde si hru nejlépe vyzkoušet?
29.11.2017 – Když se řekne laser game, velká část dospělých si představí, že jde jen o ztrátu času, která nic nepřináší. Kdo si to ale zkusí, zpravidla svůj názor na laser game změní. Jen je třeba udělat první krok.podobné články
-
Policisté chytali hříšníky na železničních přejezdech
10.12.2010 – Na řidiče, chodce a cyklisty, nerespektující výstražnou signalizaci na železničních přejezdech, si v pátek došlápli moravskoslezští policisté. Celkem chytili přes padesát hříšníků, kteří na přejezdech hazardovali se životem.podobné články
-
Ministr Ťok: Máme návrhy řešení ke zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech
6.10.2015 – Zavedení detektorů překážek, úprava dopravního značení a do budoucna i využívání systému evropského vlakového zabezpečovače a inteligentních dopravních systémů. S těmito návrhy jako řešením bezpečnostní situace na železničních přejezdech, kde ročně zahyne několik desítek osob a dochází k obrovským škodám, přišlo ministerstvo dopravy ve spolupráci se SŽDC a dalšími členy ministerské pracovní skupiny věnující se situaci na přejezdech.podobné články
-
SŽDC: Zvyšování bezpečnosti na přejezdech
23.7.2016 – Bezpečnost drážního provozu a tedy i zvyšování bezpečnosti na přejezdech je jednou z hlavních priorit Správy železniční dopravní cesty. Neúprosné statistiky nehod a tragické následky střetů silničních vozidel s vlaky na přejezdech si vyžadují další technická zajištění jako detektory překážek, sekvenční sklápění závor nebo inteligentní kamerové systémy. Přes veškerá bezpečnostní opatření na straně železnice však zásadní roli sehrává správné chování řidičů a chodců, respektování pravidel a prevence.podobné články
-
TSB: Zaznamenáváme 100% meziroční zvýšení počtu obětí při střetech na železničních přejezdech
14.9.2016 – Za prvních osm měsíců letošního roku počet mrtvých na přejezdech stejný jako za celý rok 2015. Do konce srpna zemřelo při střetech na přejezdech 32 osob, stejně jako za celý rok 2015. Nejvíce mrtvých ve Středočeském kraji, Liberecko bez obětí. Při srážce s vlakem na přejezdu je 20x vyšší pravděpodobnost úmrtí než u průměrné dopravní nehody.podobné články
-
Na přejezdech „hřeší“ 60 % řidičů. Nejvíc umírají ti, kteří místo znají
1.12.2016 – Dopravní předpisy porušuje na železnicích přejezdech 60 procent řidičů. Nejčastěji nerespektují výstražné signály a přes zákaz vyjíždějí na přejezdy. Většina lidí, kteří na přejezdech utrpí smrtelná zranění, jsou ti, kteří daný přejezd dobře znají. Na čtvrteční konferenci věnované bezpečnosti provozu na místech křížení silnic a železnic to řekl Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.podobné články
-
SŽDC: Stamiliony korun pomohou v letošním roce zvýšit bezpečnost na přejezdech
9.2.2017 – Správa železniční dopravní cesty pokračuje i letos ve zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech. V letech 2013 až 2016 zmodernizovala celkem 276 přejezdů za 2,3 miliardy korun. A v tomto trendu hodlá pokračovat i v letošním roce, kdy správce drážní infrastruktury plánuje vynaložit celkem 1,4 miliardy korun na zvýšení bezpečnosti na přejezdech.podobné články
-
Vyhozené miliardy? Smrtí na přejezdech neubývá ani po investicích, varuje NKÚ
15.10.2018 – Nehod na železničních přejezdech v letech 2013 až 2017 neubylo, ačkoli bylo na zvýšení jejich bezpečnosti v tomto období vydáno přes 2,6 miliardy korun. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Podle něj tak byla Česká republika co do počtu nehod jednou z nejhorších zemí v Evropě a co do počtu usmrcených na přejezdech pak nejhorší. Ministerstvo dopravy s kritikou nesouhlasí.podobné články
-
Nehod na přejezdech v Česku neubývá, upozornili kontroloři. Jdou sem miliardy
15.10.2018 – Nehod na železničních přejezdech v letech 2013 až 2017 neubylo, ačkoli bylo na zvýšení jejich bezpečnosti v tomto období vydáno přes 2,6 miliardy korun. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Podle něj tak byla Česká republika co do počtu nehod jednou z nejhorších zemí v Evropě a co do počtu usmrcených na přejezdech pak nejhorší.podobné články
-
Strojvedoucí bude varovat nová aplikace: Pomůže zabránit dalším tragédiím!
24.7.2020 – Předcházet tragédiím, kdy se na trati srazí dva vlaky, má pomoci nová mobilní aplikace. Strojvedoucí varuje, pokud by proti nim jel na stejné koleji vlak.podobné články
-
Andrea přežila obě tragické nehody ve Studénce: Před první mě zasáhla předtucha
22.7.2017 – V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl také v Pendolině, které se ve stejném městě střetlo na přejezdu s polským kamionem. Andrea Hoffmannová zažila ve Studénce obě havárie, i když, jak sama říká, kdyby poslechla svůj instinkt, vše mohlo být úplně jinak.podobné články
-
Útoky Zemana a Babiše na Českou televizi? K tématu má co říci Slávek Boura, někdejší hvězda TV Nova
22.11.2017 – ROZHOVOR „Přirozenou vlastností člověka je vlastnit, manipulovat a chlouba ega, což tito dva pánové splňují,“ říká na adresu Andreje Babiše a Miloše Zemana bývalá hvězda TV Nova, moderátor a skladatel Slávek Boura. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz zhodnotil dobu po sametové revoluci. Promluvil také nejen o Václavu Havlovi, ale i třeba o Janu Žižkovi a Janu Husovi. „Jan Hus byl tlustý alkoholik – sexista a inteligentní manipulátor,“ říká Slávek Boura.podobné články
-
Hrozí průser. Kdyby byl Zeman můj strýc, zakázal bych mu kontakt se svými dětmi, říká Slávek Boura
22.1.2018 – ROZHOVOR „Pan profesor Drahoš zvítězí. Země i lidé potřebují změnu,“ říká moderátor a skladatel Slávek Boura. Promluvil o prezidentu Zemanovi a prozradil také, jakou postavu z animovaného seriálu Příběhy rodiny Smolíkových mu připomíná kněz Halík. Vyjádřil se i k Andreji Babišovi. „Pan Babiš nebude premiérem. Stát není firma, i když si to přeje,“ říká Slávek Boura a dodává, že ani charisma vůdčíka s desítkami miliard a snahou vytěsnit jakoukoli konkurenci nepomáhá.podobné články
Osobnosti: Slávek Boura (111 článků) -
Boura dostal podmínku za vydírání: Dlužníkovi držel u hlavy paralyzér, tvrdí obžaloba
4.7.2013 – Podmínku dostal bývalý moderátor Slávek Boura, známý například ze Snídaně s Novou. Jeden rok nad ním bude viset hrozba dvou let vězení za to, že údajně vydíral náchodského podnikatele. S použitím paralyzéru chtěl po něm peníze, které mu prý dluží. Boura ale vinu odmítá.podobné články