Článek
-
dTest: Jak na reklamaci knihy
29.8.2017 – Koupili jste v knihkupectví knihu a teprve při čtení zjistili, že v ní chybí stránka? Tak jako každé jiné spotřební zboží, i knihu můžete reklamovat. Ale co v případě, kdy nejste spokojeni s jejím českým překladem, nebo jsou v knize tiskové chyby? Bude i tehdy reklamace oprávněná? Co můžete a nemůžete u knih reklamovat?podobné články
Podobné články
-
Počet reklamací zájezdů letos stoupl o polovinu. Češi si stěžují zejména na jídlo
17.9.2014 – O 45 procent stoupl v letošním roce počet reklamací na zájezdy poskytované cestovními kancelářemi. Nejčastějším terčem stížností je kvalita jídla, výplývá z výzkumu cestovní agentury Invia a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Podle cestovních kanceláří stojí za stoupajícím počtem reklamací skutečnost, že Češi stále častěji zneužívají nový občanský zákoník, který od ledna zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené.podobné články
-
Nechce vám obchod uznat reklamaci? Zkuste inspekci, vyřešila už stovku sporů
29.6.2016 – Koupili jste si vadné boty, ale s prodejcem se nedá dohodnout na reklamaci? Už čtyři měsíce můžete požádat Českou obchodní inspekci o pomoc při mimosoudním řešení vašeho sporu. Tento nový způsob reklamací a dalších problémů už využilo přes tisíc spotřebitelů. Poměrně vysoký zájem už má také první výsledky: asi stovku spokojených spotřebitelů.podobné články
-
Podíl reklamovaných zájezdů klesá a činí 0,5 %. AČCKA přináší kuriózní reklamace z letošní sezóny
6.8.2016 – Z výsledků naší ankety mezi členskými cestovními kancelářemi vyplývá, že letošní trend reklamací je při meziročním srovnání opět klesající. Od r. 2014, ve kterém jsme zaznamenali vysoký nárůst počtu reklamací ve výši 60 %, v souvislosti s medializací nového občanského zákoníku, podíly reklamovaných zájezdů klesají (2013: 0,5 %; 2014: 0,8 %; 2015: 0,6 %). Letos činí podíl reklamací z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů 0,5 %.podobné články
-
Hříšná pošta: Počet zásilek padá, stížností a reklamací je ale čím dál víc
25.11.2016 – Zatímco počet zásilek, které Česká pošta každý rok doručí, dramaticky klesá, počet stížností a reklamací ze strany lidí neustále roste. Například jen v roce 2015 řešila pošta 119 tisíc reklamací, z toho více než 19 tisíc bylo oprávněných. Lidé se také častěji obracejí na poštovního ombudsmana a stěžují si kvůli frontám na pobočkách. Jde o stovky stížností ročně.podobné články
-
dTest: Jak postupovat při reklamaci u mobilního operátora
14.10.2020 – Vypadává vám často internet, nemůžete se dovolat nebo vám nesedí vyúčtování telekomunikačních služeb? To všechno můžete u svého operátora reklamovat. Postupy pro reklamaci se ve světě telekomunikací v mnoha ohledech liší od těch, co znáte v případě běžného spotřebního zboží. Jak má tedy reklamace služeb či vyúčtování u operátora vypadat? A na co si dát pozor?podobné články
-
Poplatek za neuznanou reklamaci? Nesmysl! Přepravu ani testování neplaťte
12.4.2012 – Prodejci, kteří svým zákazníkům účtují poplatek za zamítnutou reklamaci, porušují právní předpisy. Ve čtvrtek na to upozornil spotřebitelský časopis dTest a vyzval kupující, aby tento neoprávněný poplatek neplatili.podobné články
-
dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací
28.5.2021 – Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. Kupující by se proto měli poměrně dobře orientovat v právních předpisech a vědět, co si nemusejí nechat líbit. Ve kterých situacích se vyplatí zpozornět?podobné články
-
dTest: dTest: Jak postupovat při reklamaci nekvalitního internetového připojení
20.11.2020 – Spotřebitelská poradna dTestu se v uplynulých měsících opakovaně zabývala stížnostmi na nekvalitní internetové připojení a s nimi souvisejícími dotazy na změnu jeho poskytovatele.podobné články
-
dTest spustil srovnávač tarifů mobilních operátorů. Má pomoct zmateným spotřebitelům
28.12.2011 – Spotřebitelský časopis dTest spustil srovnávač tarifů mobilních operátorů, který klientům umožní rychlé nalezení optimální nabídky. Srovnavač je dostupný zdarma na www.dtest.cz/tarify. Dnes o tom dnes informoval právní poradce dTestu Jan Votočka.podobné články
-
dTest odhalil plíseň v lahvovém pivu, hrozí nevolnost
14.5.2013 – Časopis dTest odhalil přítomnost plísně v pivech 33 různých značek. V pěti případech, kdy pivo obsahovalo vyšší podíl mytoxinů, podal časopis podnět na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci (SZPI). Nejvíce mykotoxinů obsahovalo tmavé pivo Svijany - Svijanská kněžna. Vypití pouhého litru takového piva může způsobit zdravotní obtíže, varuje dTest.podobné články
-
Nejkvalitnější spotřebiče podle časopisu dTest
31.12.2016 – Hledáte-li to nejlepší do vaší kuchyně, pak vsaďte na testy a recenze. Respektovaný časopis dTest se zaměřil na multifunkční trouby a my vám dnes přinášíme malou ochutnávku. Celkem náročnými zkouškami si prošlo několik spotřebičů, které seženete i na tuzemském trhu – nejde tudíž o nic, co byste si nemohli dopřát i vy. Celkem vysokého ocenění, a to s 66% se dočkala elektrická vestavná trouba VT 548 MX z řady MORA PREMIUM. Cílem bylo hodnotit nejen schopnost péct, ale sledovat i spotřebu energie, přesnost nastavení, rychlost předehřevu, stabilitu teploty, jednoduchost obsluhy a elektrickou i teplotní bezpečnost. Mora – kvalita na tuzemském trhu Značka Mora nabízí pestrý sortiment kuchyňských spotřebičů: vestavné kuchyňské spotřebiče, sklokeramické desky, myčky na nádobí, mikrovlnné trouby, chladničky, až po digestoře. Dnes se zaměříme na kvalitní trouby, protože to je něco, bez čeho se žádná hospodyňka neobejde. Ať už zařizujete novou kuchyň nebo plánujete rekonstrukci, určitě vsaďte na vestavěné trouby. Ty jsou stále častěji jednoznačnou volbou. Důvody jsou nejen praktické, ale i estetické. Vestavěné spotřebiče se bez obtíží přizpůsobí vzhledu vaší kuchyně, jsou mnohem lepší na čištění a údržbu i prostorově úspornější. Gogenje – přední evropský výrobce domácích spotřebičů Jako další se obhájila designová trouba nové generace gorenje BO73CLI – ta usilovala o své místo mezi 13 multifunkčními troubami a získala 63% – známku Dobré kvality. I zde se hodnotila schopnost péct, spotřeba energie, přesnost nastavení, stabilita teploty, rychlost předehřevu, jednoduchost obsluhy a elektrická i teplotní bezpečnost. Tato trouba má inovativní a poslední dobou tak oblíbený zaoblený tvar inspirovaný tradiční pecí na dřevo. Tento design uvítají především milovníci retro, vintage a venkovského stylu. Gorenje dodává na trh technicky dokonalé a designově navržené domácí spotřebiče. Zapomenout ještě nesmíme dodat, že i velmi energeticky účinné. Příspěvek Nejkvalitnější spotřebiče podle časopisu dTest pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlenípodobné články
-
dTest: Je bramborový salát s majonézou bezpečný i po pěti dnech?
7.11.2017 – Bramborový salát s majonézou je štědrovečerní pokrm, který v některých domácnostech vydrží až do Silvestra. Typické chování českých spotřebitelů simuloval dTest pokusem, kdy ponechal bramborové saláty pět dnů napospas jejich osudu, ovšem pod laboratorním dohledem. Kromě bujení mikroorganizmů ve vánočním salátu analyzoval spotřebitelský časopis dTest kupované majonézy jako takové, tedy jejich složení a kvalitu. Zaměřil se mj. na to, kolik žloutků studené omáčky obsahují. Na rozdíl od minulého testu před pěti lety se tentokrát žádný propadák nenašel.podobné články
-
dTest už více než sedm let pomáhá spotřebitelům řešit spory s podnikateli
12.2.2021 – Službu VašeStížnosti.cz spustil dTest v říjnu 2013. Od té doby pomohl spotřebitelům v téměř sto tisících případů a jenom za loňský rok řešil na devatenáct tisíc stížností. Spotřebitelé se takto na dTest nejčastěji obracejí s problémy ohledně e-shopů a dalších smluv uzavřených přes internet.podobné články
-
dTest: Polovina testovaných cestovních postýlek nesplňuje bezpečnostní normy
24.8.2021 – Mnoho rodin s malými dětmi při cestě na dovolenou přibalí k velké spoustě věcí také dětskou cestovní postýlku. Spotřebitelská organizace dTest nechala otestovat 17 modelů a objevila velké rozdíly v ceně, výbavě, ale především v kvalitě. Více než polovina testovaných postýlek nesplnila požadavky normy v oblasti bezpečnosti a odolnosti. Vzhledem k závažnosti zjištěných pochybení podal dTest podnět ČOI, aby zahájila šetření.podobné články
-
Jak vyřídit reklamaci vánočních dárků?
27.12.2011 – Lidi jsou jen lidi, a proto dělají chyby. Věci jsou jen věci, a proto se kazí. Obě tyto pravdy ale platí dvojnásob u povánočních reklamací. Největší chybu uděláte, když se nebudete bránit. Koupit šunt ještě neznamená nechat se napálit.podobné články
-
AČCKA: Počty reklamací zájezdů v letošním roce výrazně stouply na 0,8 %.
7.8.2014 – Více jak polovina reklamací obsahuje požadavky na odškodnění za újmu při narušení dovolené, dle nového občanského zákoníku.podobné články
-
Česko se bude kvůli nekvalitním respirátorům soudit. Vojtěch: Číňané neuznali reklamaci
26.8.2020 – Reklamaci nekvalitních respirátorů, které byly dodány na počátku epidemie covidu-19, podle ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO) firmy z Číny neuznaly. Ve středu potvrdil informaci deníku Právo, že se Česko kvůli tomu chystá soudit. Ministerstvo zdravotnictví do konce nouzového stavu nakoupilo ochranné pomůcky za více než 2,3 miliardy korun. Respirátorů odpovídajících třídě FFP2 objednalo za více než 774 milionů korun. Jak velká škoda Česku nekvalitními dodávkami vznikla, ministerstvo nyní analyzuje.podobné články
Osobnosti: Vojtěch Adam (1792 článků) -
Češi podlehli během pandemie nákupům jídla online: Na co si dát pozor a jak je to s reklamací?
20.12.2020 – V uplynulých týdnech a měsících došlo k podstatnému nárůstu nákupů přes internet. Značná část kamenných obchodů byla totiž poměrně dlouhou dobu uzavřena, jiné sice prodávat mohly, nakupující však přesto volili objednávku zboží, které jim přiveze kurýr až domů, aby co nejvíce omezili kontakt s jinými lidmi. Neseriózní či podvodní obchodníci však ani během epidemie nespí. Na co si dávat pozor, pokud nakupujete potraviny online a kdy máte v tomto případě nárok na reklamaci.podobné články
-
Hojda (KSČM): Mýty a fakta o reklamaci závad na D 47
27.1.2012 – Vyjádření poslance PČR a stínového ministra KSČM pro resort dopravy a průmyslu Pavla Hojdy k informacím o reklamaci stavby D47.podobné články
Osobnosti: Pavel Hojda (26 článků)