Článek
-
DPP: Den D pro metro D – stavba čtvrté trasy pražské podzemky zahájena
21.4. (34 dnů) – Nedaleko stávající stanice Pankrác C, v lokalitě PAD2, dnes hl. m. Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a zhotovitelé slavnostně zahájili jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb desetiletí nejen v Praze, ale i celé ČR – výstavbu metra D, konkrétně prvního úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova.podobné články
Podobné články
-
Zakázka na metro D byla vypsána správně, rozhodl antimonopolní úřad. DPP podepsal smlouvu se stavaři
30.6.2021 – Pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu se sdružením společností, které postaví první úsek trasy metra D z Pankráce na Olbrachtovu. Náklady na výstavbu mají být 13,75 miliardy korun, sdělil vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík. Metro postaví mezinárodní sdružení společností Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG. Zmíněný úsek je první částí trasy z Pankráce na Nové Dvory. Náklady na stavbu celé této části metra by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun.podobné články
-
DPP dokončil geologický průzkum pro metro D, vzniklo půl kilometru prvních tunelů a chodeb
20.1.2022 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil v oblasti Pankrácké pláně geologický průzkum pro metro D. Práce zde prováděly společnosti HOCHTIEF CZ, Metrostav a STRABAG. Výsledky ze všech čtyř lokalit potvrdily původní předpoklady, že geologické poměry v místě budoucí trasy metra D jsou složité, na většině míst tektonicky porušeny. V rámci geologického průzkumu vzniklo téměř půlkilometru průzkumných děl, které budou součástí budoucích traťových tunelů, stanic, výstupů z nich nebo přestupních chodeb. Náklady na geologický průzkum činily do konce roku 2021 celkem 1,82 miliard korun. Na dokončený průzkum může navázat samotná stavba prvního úseku Pankrác D – Olbrachtova.podobné články
-
Z metra D postaví zatím jen dvě stanice: Pankrác a Olbrachtovu. Začnou za 2 roky
19.4.2017 – Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) rozhodla, že stavba trasy metra D začne nejdříve v úseku Pankrác - Olbrachtova. Následně bude vybudován zbylý úsek do Písnice. Sdělili to zástupci města i DPP. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. Metro D má ulevit přetížené trase C a má spojit centrum se sídlišti na jihu města. Celá stavba včetně úseku z Pankráce na náměstí Míru má vyjít asi na 50 miliard korun.podobné články
-
Ode dneška nebude tři dny jezdit metro na velké části trasy C
3.4.2015 – Od dnešního večera nebude po více než tři dny jezdit pražské metro na velké části trasy C. Provoz bude do úterý přerušen mezi stanicemi Muzeum a Roztyly. Navíc bude částečně omezen od Roztyl po konečnou stanici Háje. Metro nebude jezdit kvůli opravám trati, oznámil pražský dopravní podnik na svém webu.podobné články
-
Zůstane-li metro v pondělí úplně stát, bude to poprvé v historii
10.6.2011 – Pokud by pražské metro zůstalo v pondělí část dne uzavřeno, bylo by to vůbec poprvé v historii. Metro sice již v minulosti několik kratších výpadků postihlo, ale v podobném rozsahu se zatím nic podobného nestalo. Generální ředitel Pražského dopravního podniku (DPP) Martin Dvořák v pátek uvedl, že se společnost pokusí zajistit, aby v pondělí metro alespoň v omezeném režimu fungovalo.podobné články
-
Dopravní podnik chce metro v provozu, odbory ho chtějí úplně zastavit
10.6.2011 – Pokud by pražské metro zůstalo v pondělí část dne uzavřeno, bylo by to vůbec poprvé v historii. Metro sice již v minulosti několik kratších výpadků postihlo, ale v podobném rozsahu se zatím nic podobného nestalo. Generální ředitel Pražského dopravního podniku (DPP) Martin Dvořák v pátek uvedl, že se společnost pokusí zajistit, aby v pondělí metro alespoň v omezeném režimu fungovalo.podobné články
-
Nouza (Pro Prahu): Pražané, metro D nebude
1.9.2018 – Tak pročítám denní tisk: „Praha neschválila společný podnik pro metro D“, „Podnik pro metro D s Pentou narazil“, „Radní odmítli společný podnik DPP a Penty k metru D“. V konečném důsledku to znamená, že metro D nebude.podobné články
-
Křetínský a Tkáč vstupují do Metro AG. Kupují 7,3 procenta akcií, na další získávají opci
24.8.2018 – Podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč vstupují do společnosti METRO AG, jednoho z největších velkoobchodníků a retailerů v Evropě. Společnost EP Global Commerce GmbH (EPGC), kterou oba podnikatelé vlastní, kupuje 7,3 procenta kmenových akcií METRO AG od společnosti Haniel. Získává navíc opci na koupi zbylých 15,2 procenta kmenových akcií firmy METRO v držení Hanielu. Blesk Zprávám informaci řekl mluvčí Daniel Častvaj. METRO v České republice vlastní velkoobchody Makro.podobné články
-
Pražské metro bude ráno v centru města zcela mimo provoz
2.6.2013 – V Praze je vyhlášen stav nebezpečí. Odpoledne před 15. hodinou bylo uzavřeno osm stanic metra. Provoz podzemky skončí v neděli už ve 23 hodin. V pondělí ráno nepojede metro centem metropole vůbec. Dopravní podnik nyní plánuje náhradní povrchovou dopravu, podrobnosti ještě nejsou známy.podobné články
-
Prodloužení trasy metra A oficiálně začalo
12.4.2010 – Odlehčit dopravně přetíženému Vítěznému náměstí a zjednodušit dopravu do motolské nemocnice má zahájená stavba prodloužení trasy metra A. Zlepšení dopravní obslužnosti se týká 90 tisíc lidí, kteří žijí v okolí nových stanic, a dalších 90 tisíc, kteří dojíždějí každý den za prací do metropole ze středních Čech.podobné články
Osobnosti: Pavel Bém (854 článků) -
Blíží se stavba metra D? Magistrát a dopravní podnik chtějí už letos získat stavební povolení
5.1.2021 – Hlavní město spolu s dopravním podnikem (DPP) chtějí letos získat stavební povolení pro stavbu metra D z Pankráce do Písnice. V létě skončí geologický průzkum a letos rovněž budou dokončeny další zkušební vrty. V úterý to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Kdy přesně stavba začne, není jasné, ale podle vyjádření DPP loni v září by to mohlo být letos na jaře a první úsek by mohl být zprovozněn v druhé polovině roku 2028. Metro D v první fázi spojí Pankrác a Písnici.podobné články
Osobnosti: Adam Adam (358 článků), Adam Adam (358 článků) -
Problémy při stavbě „déčka“: Začátek se odkládá nejméně o půl roku! Zdržela ho pandemie i připomínky
11.9.2020 – Stavba pražského metra D mezi Pankrácí a Olbrachtovou začne pravděpodobně až na jaře 2021, tedy asi o půl roku později. Původně měla ražba začít letos v září, uvedl vedoucí oddělení komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík. Kvůli pandemii koronaviru se DPP prodloužilo například stavební řízení nebo lhůty pro výběrová řízení. Stavební řízení protáhlo rovněž množství připomínek. DPP dokončil v létě část geologického průzkumu na Pankráci. Metro D v první fázi spojí Pankrác a Písnici.podobné články
-
Pražský DPP zastaví metro A mezi Depo Hostivař a Náměstí Míru
10.11.2014 – Pražský dopravní podnik (DPP) chystá tento víkend další výluku metra. Soupravy nepojedou od soboty 15. listopadu do pondělí 17. listopadu na trase metra A mezi stanicemi Depo Hostivař a Náměstí Míru. ČTK to dnes sdělil mluvčí DPP Jiří Štábl. Naposledy zastavil dopravce metro v úseku Můstek - Dejvická během uplynulého víkendu.podobné články
-
Trasy linek metra ve světě: Korea a Čína je chaos, pražské metro je „malé“ a přehledné
18.1.2017 – Zajímalo vás někdy, jak vypadá metro nebo „nadzemka“ ve světových metropolích? Díky přehledné grafice, která se objevila na zahraniční sociální síti, si můžete srovnat pražské metro s dalšími po celé Zemi. Pokud máte ale problém i v Česku, určitě si dejte pozor, abyste se nedostali do Číny nebo Koreje. Ztratit se ale můžete i zde v Evropě. Rozhodně si dejte pozor na Stuttgart nebo Mnichov. A obloukem se vyhněte Paříži.podobné články
-
Láska žádá DPP o ukončení vztahu a zbavení mlčenlivosti
28.8.2012 – Advokát Václav Láska, který pro magistrát vypracoval právní analýzu problematických smluv pražského dopravního podniku (DPP), požádal vedení DPP o zbavení mlčenlivosti vůči orgánům činným v trestním řízení. S výsledky své analýzy a podanými trestními oznámeními chce seznámit dozorčí radu a představenstvo DPP příští týden. Po jednání advokáta se zástupci vedení DPP to v úterý sdělila ČTK mluvčí podniku Tereza Krásenská. Sejdou se pravděpodobně ve středu 5. září.podobné články
-
Začala stavba nové vozovny Hloubětín: Na staveniště najely bagry, původní halu odstřelili
5.11.2020 – Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil stavbu tzv. energocentra a měnírny ve vozovně Hloubětín. Centrum bude areál zásobovat elektřinou a teplem. Stavba potrvá zhruba deset měsíců, náklady dosáhnou zhruba 120 milionů korun, uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková. Po vybudování centra začne DPP stavět samotnou halu vozovny. Náklady na všechny práce byly v minulosti odhadovány na 1,8 miliardy korun. Hloubětínská vozovna z roku 1951 byla ve špatném stavu a podnik ji proto musel nechat loni v srpnu odstřelit.podobné články
-
Stavba metra D ohrožena není, DPP se důrazně ohrazuje vůči tvrzením v článku MF Dnes
29.3.2022 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se důrazně ohrazuje vůči tvrzením, která včera zveřejnila MF Dnes v článku o metru D. Stavba metra D ohrožena není. DPP má všechna potřebná pravomocná povolení, zhotovitelé i samotná společnost Inženýring dopravních staveb a.s. (IDS) si převzali výzvy k zahájení stavby.podobné články
-
DPP informuje o aktuálním stavu rekonstrukce tramvajové trati Bělohorská
29.8.2014 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) upřesňuje informace týkající se dokončení rekonstrukce tramvajové trati Bělohorská a uvádí skutečný postup přípravy a realizace stavebních prací na rekonstruovaném úseku. DPP uvede téměř celý rekonstruovaný úsek do zkušebního provozu v termínu k 1. září 2014. DPP musí konstatovat, že i přes všechna ujištění zhotovitele – společnosti Skanska, není celkově stavba v uspokojivém stavu. Zejména výstavba zastávek, obrubníků či zatravnění kolem trati není ještě dokončena.podobné články
-
DPP rozšiřuje síť svých tramvají: do roku 2030 zahájí stavbu více než 20 nových tramvajových tratí
19.7.2017 – Praha společně s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) plánují v následujících letech stavbu téměř tří desítek tramvajových tratí, a to dle strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, kterou vypracoval DPP. Tři z nich mají být vybudovány do pěti let a stavba dalších se zahájí do roku 2030. Má také vzniknout nová vozovna a dvě tramvajové smyčky. Tímto rozvojem chce Praha společně s DPP docílit kvalitní plošné obsluhy města s dobrou provázaností na další prostředky veřejné i individuální dopravy.podobné články