Článek
-
CzechTrade: Kvalitní design navržený profesionálem je pro české firmy exportní výhoda
12.1.2022 – Firmy mohou využívat projekt Design pro konkurenceschopnostpodobné články
Podobné články
-
České výrobky mohou díky agentuře CzechTrade získat špičkový design
19.3.2015 – Agentura CzechTrade dlouhodobě pomáhá českým firmám získat atraktivní design pro jejich výrobky. V loňském roce využilo finanční podpory projektu Design pro konkurenceschopnost 2013–2014 celkem 60 výrobců. CzechTrade podpořil malé a střední podniky, které inovovaly design svých výrobků, pomohl s propagací českého průmyslového designu v zahraničí a připravil několik seminářů, v nichž měly české firmy příležitost rozšířit si znalosti v oblasti design managementu. V současné době agentura CzechTrade vyjednává podmínky pro realizaci navazujícího projektu Design 2 v rámci připravovaného operačního programu OPPIK.podobné články
-
CzechTrade: Exportní cena DHL UniCredit podvacáté ocenila české exportéry
23.11.2017 – Vítězové 20. ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade jsou již známi. Ocenění si převzaly firmy v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér a Exportér teritoria, kterým pro letošní rok byly trhy USA a Kanady. Agentura CzechTrade ocenila svého nejúspěšnějšího klienta a nejzajímavější exportní příběh.podobné články
-
CzechTrade otevřel v indickém Bengalúru první Exportní inkubátor
27.10.2021 – V indickém Bengalúru se v úterý 26. října 2021 za účasti českého velvyslance v Indii Milana Hovorky otevřela první pobočka Exportních inkubátorů agentury CzechTrade. Služba je určena firmám, které již mají zkušenost s exportem a plánují expanzi formou lokálních poboček. „Exportní inkubátory požadovali především naši zkušení exportéři a CzechTrade jejich požadavkům vyšel vstříc. Službu aktuálně spouštíme v úzké spolupráci s nimi a navzdory složité době. Inkubátor reflektuje jejich konkrétní očekávání a umožňuje dostatečnou flexibilitu. Kromě indické pobočky je navíc těsně před otevřením i další v americkém Chicagu,“ vysvětluje Jan Kubata, ředitel sekce služeb pro exportéry v agentuře CzechTrade.podobné články
Osobnosti: Jan Kubata (17 článků) -
Asociace malých a středních podniků a živnostníků: Firmy se v krizi přeorientovaly na blízké trhy
18.6.2021 – Exportní průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstvem průmyslu a obchodu ukázal, že se české malé a střední podniky během pandemie v exportu spolehly na okolní země, v dohledné době chtějí exportní příležitosti opět rozvíjet. „V souvislosti s minimalizací rizik a opatřeními proti pandemii došlo oproti roku 2019 k poklesu oblastí i zemí, do kterých firmy v roce 2020 exportovaly. Skvělou zprávou z průzkumu však je, že firmy vyjádřily velkou chuť rozvíjet, ruku v ruce s rozvolňováním, exportní příležitosti. 42 % firem respondentů průzkumu vidí v post-pandemické době příležitost v růstu na stávajících zahraničních trzích a hned 33 % chce expandovat na nová teritoria. Úkolem MPO je exportní ambice firem podporovat a pomáhat je naplnit, především pak na trzích mimo EU,“ říká ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.podobné články
-
CzechTrade: Exportní cena letos cílí na Latinskou Ameriku
13.5.2015 – Dnes byl vyhlášen již 18. ročník soutěže Exportní cena, ve které budou vyhodnoceny nejlepší české malé a středně velké exportní společnosti. V soutěži založené společností DHL Express jsou každoročně porovnány úspěchy exportérů v kategoriích Malá společnost a Středně velká společnost. V kategorii Exportér teritoria byla letos vybrána Latinská Amerika. Také letos probíhá soutěž pod záštitou vládní agentury CzechTrade.podobné články
-
Firmy považují CzechTrade za instituci s největším přínosem pro export
11.12.2014 – Z průzkumu, který mezi českými exportéry pro letošní ročník Exportní ceny DHL UniCredit zpracovala společnost NSG Morison, vyplývá, že více než třetina (33,85 %) dotázaných firem využívá při exportu do zahraničí služeb agentury CzechTrade. Polovina respondentů uvedla jako největší komplikaci při vstupu na zahraniční trhy místní byrokracii a neznalost jazyka. S řešením těchto problémů vývozcům pomáhá právě agentura CzechTrade prostřednictvím svých zahraničních zastoupení.podobné články
-
CzechTrade na Designbloku propojí firmy s průmyslovými designéry
7.10.2020 – CzechTrade od roku 2008 podporuje konkurenceschopnost českých firem řadou projektů. Jedním z nich je i CZECHTRADE | DESIGN PRO EXPORT, který podporuje inovace a vývoj nových výrobků za aktivního zapojení průmyslových designérů a zároveň pro tyto nově vzniklé produkty zajišťuje obchodní kontakty v zahraničí.podobné články
-
Pračka Gorenje SensoCARE a varná deska Gorenje IQcook získaly ocenění Red Dot Design Award
11.4.2012 – Gorenje se na mezinárodní soutěži Red Dot Design Award za nejlepší navrhované produkty i v tomto roce zařadilo mezi příjemce ocenění. Třicetičlenná porota, složená z renomovaných designérů a odborníků v oblasti designu, v dané kategorii z přijatých 4.515 přihlášek z 1.800 společností a 58 států, ocenila dokonalost a inovativnost designu pračky Gorenje SensoCARE a moderní indukční varnou desku se senzorem ovládání vaření Gorenje IQcook. Tímto se tyto spotřebiče Gorenje umístily mezi nejlepší designové produkty letošního roku. Oba spotřebiče byly navrženy v Design Studiu Gorenje.podobné články
-
České firmy mohou díky novému projektu agentury CzechTrade snáze navazovat spolupráci na 50 zahraničních veletrzích
29.11.2016 – NOVUMM KET, projekt agentury CzechTrade, jehož cílem je usnadnit malým a středním firmám vstup na zahraniční trhy, začíná přinášet ovoce. První akcí, které se české firmy díky agentuře mohly zúčastnit za zvýhodněných podmínek, byl veletrh MEDICA v německém Düsseldorfu. Za podpory agentury CzechTrade se na veletrhu prezentovalo 15 českých firem (12 na společném stánku a 3 individuálně). Projekt NOVUMM KET počítá do konce roku 2018 s účastí na dalších 50 atraktivních zahraničních výstavách a veletrzích.podobné články
-
CzechTrade poradí jak uspět v Austrálii. Šanci mají strojírenské i potravinářské firmy
2.2.2015 – Firmy, které by chtěly vyvážet své výrobky do Austrálie, se mohou 5. února v sídle agentury CzechTrade zúčastnit teritoriálního semináře „AUSTRÁLIE – rady a tipy pro české exportéry, obchodní a investiční příležitosti“. Ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Vojtěch Helikar návštěvníky seznámí se současnou situací na australském trhu a poradí jim, jak se na vstup na tamní trh co nejlépe připravit a jak zde hledat obchodní partnery.podobné články
-
Ocenění Red Dot Design pro TECE!
15.6.2012 – S precizností německých inženýrů a designérů přinesla firma TECE skutečnou inovaci v oblasti ovládacích tlačítek pro splachování WC. Jednoznačným vítězem v této oblasti je tlačítko TECEsquare s povrchovou úpravou broušená nerez , které dosáhlo ocenění Red Dot Design a Design Plus, a zároveň bylo ve finalní nominaci v anketě Design Prize 2010.podobné články
-
CzechTrade: Až do roku 2020 budou moci čeští exportéři využívat výhod projektů NOVUMM, NOVUMM KET a DESIGN
9.7.2018 – Všechny tři projekty realizované agenturou CzechTrade nabízejí firmám podporu účasti na zahraničních výstavách a veletrzích, projekt DESIGN pro konkurenceschopnost pak navíc individuální spolupráci s designérem. V rámci prodloužení lhůty realizace projektů bude možné využívat jejich zvýhodněné služby až do roku 2020.podobné články
-
Podnikatelé mohou prostřednictvím agentury CzechTrade čerpat podporu z několika projektů
11.7.2016 – Malé a střední podniky se mohou od 18. července hlásit do interních projektů agentury CzechTrade NOVUMM, NOVUMM KET a DESIGN. Jejich cílem je podpořit malé a střední podniky na zahraničních výstavách a veletrzích zaměřených na tradiční obory (NOVUMM) či na oblast klíčových technologií (NOVUMM KET – key enabling technologies) a zvýšení konkurenceschopnosti díky modernímu designu od profesionálního designéra (DESIGN).podobné články
-
CzechTrade zintenzivňuje podporu na perspektivních trzích
11.9.2014 – Agentura CzechTrade podporuje české firmy při vstupu na nové trhy a operativně připravuje aktivity nad rámec původního plánu pro rok 2014. V srpnu byly otevřeny další tři zahraniční kanceláře v Kolumbii, Chile a v Ázerbájdžánu. Díky svým zahraničním zástupcům má CzechTrade k dispozici aktuální informace z vybraných trhů a firmám může nabídnout praktickou pomoc přímo v teritoriu.podobné články
-
CzechTrade otevírá novou kancelář v Limě, kancelář v Madridu má novou ředitelku
22.7.2016 – Agentura CzechTrade v červenci otevírá novou zahraniční kancelář v peruánské Limě. Jedná se o 48. zahraniční zastoupení agentury, která nyní poskytuje služby již v 51 zemích světa. Peru patří mezi nejstabilnější země Latinské Ameriky a představuje perspektivní trh pro české firmy. Kancelář CzechTrade v Madridu získala novou ředitelku, jíž se stala Petra Jindrová.podobné články
Osobnosti: Petr Jindra (15 článků) -
CzechTrade poradil firmám z Moravskoslezského kraje
31.10.2016 – Zástupci firem z Moravskoslezského kraje měli v říjnu možnost osobně konzultovat své exportní záměry se šesti zahraničními zástupci agentury CzechTrade. Stalo se tak v rámci akce Podpora exportu pro firmy v Moravskoslezském kraji, která se uskutečnila 11. října v Ostravě.podobné články
-
CzechTrade rozšířil celostátní aktivity o regionální konzultace, v loňském roce jich proběhlo 1500
11.2.2018 – Agentura pro podporu exportu CzechTrade začala od loňského roku poskytovat konzultační služby na regionální úrovni. Ve spolupráci s agenturou CzechInvest nabízí konzultace firmám, které plánují exportní aktivity, ve všech regionech České republiky. Během prvního roku spolupráce obou institucí se po celé České republice uskutečnilo na 1500 konzultací.podobné články
-
CzechTrade spouští program exportního koučinku pro malé a střední podniky v regionech
19.2.2016 – Agentura CzechTrade, zřízená ministerstvem průmyslu a obchodu, v únoru spouští program nazvaný Exportní koučink, zaměřený na malé a střední podniky po celé České republice. V českých regionech bude působit pět pracovníků agentury a v průběhu roku se uskuteční 13 exportně zaměřených fór a konferencí. Cílem je představit na nich evropské i mimoevropské trhy. Průzkumy mezi exportéry ukazují, že jednou z hlavních překážek při hledání nových odbytišť je nedostatek informací. V březnu se uskuteční první dvě akce. V Ostravě bude představen německý trh a v Plzni možnosti exportu do skandinávských zemí.podobné články
-
CzechTrade spouští program exportního koučinku pro malé a střední podniky v regionech
26.2.2016 – Agentura CzechTrade, zřízená ministerstvem průmyslu a obchodu, v únoru spouští program nazvaný Exportní koučink, zaměřený na malé a střední podniky po celé České republice.podobné články