Článek
-
Arnika: Správa železnic prosazuje plošné kácení podél tratí. Podle soudu je nezákonné
3.2.2020 – Plošné kácení dřevin kolem železnic od poloviny ledna umožňuje novela o drahách bez ohledu na to, zda skutečně hrozí pád do dráhy[i]. Jednostranný přístup ke kácení vyplývá i z metodiky Správy železnic[ii].podobné články
Podobné články
-
Arnika: Železničáři musí zastavit plošné kácení podél tratí
25.2.2020 – Stromy podél železnic se plošně likvidovat nebudou ani z preventivních důvodů[i]. Správa železnic se musí zdržet kácení, dokud nebude ze všech hledisek zmapován stav jednotlivých stromů.podobné články
-
Arnika: Stromy kolem silnic nejsou příčinou nehod
3.4.2014 – Stromy řidiče nezabíjejí, na vině je příliš rychlá jízda a špatný stav silnic. Sdružení Arnika ostře odmítá návrhy k dalšímu kácení alejí podél silnic. S těmi přišel ředitel dopravní policie Tomáš Lerch poté, co policie zveřejnila statistiky dopravních nehod za loňský rok. U českých silnic zemřelo v loňském roce 583 osob a 2 782 lidé byli těžce zraněni. Místo kácení stromů by se úřady měly zaměřit na bezpečnostní prvky na silnicích a osvětu řidičů.podobné články
-
Senátoři mají obavy o stromy podél železnic
31.10.2019 – Předloha o zavedení jednotné jízdenky na železnici pro vlaky různých dopravců se vrací k posouzení poslancům. Senát v ní chce podle dnešního rozhodnutí upravit zejména nová ustanovení o kácení stromů podél tratí. Senátoři se obávají, že by kolem železnic mohly vzniknout pásy, v nichž nebudou žádné stromy, napsala ČTK.podobné články
-
Správa železnic: Projektujeme už více než 300 kilometrů vysokorychlostních tratí
31.1.2023 – Správa železnic uzavřela další smlouvu na projekční práce pro budoucí síť vysokorychlostních tratí (VRT). Technický návrh získá úsek VRT Střední Čechy mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou, který bude součástí trati z Prahy do Brna. Projektanti tak od dnešního dne podrobně připravují už více než 300 kilometrů nových tratí.podobné články
-
Příští rok budeme projektovat osm vysokorychlostních tratí najednou, slibuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda
10.12.2021 – Příprava vysokorychlostních tratí v právě končícím roce výrazně pokročila. Správa železnic vyhlásila několik tendrů na projektanty nových tratí. Některé úseky se již dokonce projektují tak, aby v roce 2025 mohla začít jejich výstavba. Stále ovšem existují regiony, ve kterých občané se stavbou nesouhlasí. Jak bude příprava největšího infrastrukturního projektu, který má podporu napříč politickým spektrem, pokračovat v příštím roce? Zeptali jsme se generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody.podobné články
Osobnosti: Jiří Svoboda (543 článků), Jiří Svoboda (543 článků) -
Arnika: Přispějte na reflexní značení aleje na Táborsku, pomůžete její ochraně
19.5.2018 – Spolek Arnika vyhlašuje tradiční celorepublikovou sbírku Plechovka pro alej (i) na natírání stromů podél silnice na Táborsku a na kampaň Zachraňme stromy. Bílé reflexní pruhy (ii) zlepší orientaci řidičů a zvýší bezpečnost provozu. Dárci mohou přispívat do 15. června. Arnika pak s místními dobrovolníky natře stromy 16. a 17. června.podobné články
-
Správa železnic opraví most na trati mezi Rumburkem a Sebnitzem
5.3.2020 – Správa železnic podepsala na konci února smlouvu se zhotovitelem celkové rekonstrukce mostu přes Karolinino údolí v obci Vilémov u Šluknova na železniční trati Rumburk – Sebnitz. Ta zajistí udržení sjízdnosti této přeshraniční trati v požadovaných parametrech.podobné články
-
Arnika: Za zbytečné kácení stromů hrozí s koncem vegetačního klidu sankce
15.3.2018 – S koncem vegetačního klidu uplynulo i období vhodné ke kácení stromů. Termín není zákonem pevně stanoven a závisí jen na přírodě. Na mnoha místech však nadále často necitlivým způsobem probíhá odstraňování dřevin, v jejichž korunách už zahnízdili ptáci. Proto je úkolem Ministerstva životního prostředí, aby nejen kvůli ptactvu vyzvalo k zastavení kácení a zamezilo tak porušování zákona o ochraně přírody a krajiny.podobné články
-
Stromy „zabijáci“: Každoročně usmrtí na 75 řidičů, chystá se plošné kácení?
4.2.2018 – Střety se stromy se na celkovém počtu nehod na silnicích podílely loni třemi procenty, mají ale na kontě 16 procent obětí. Pravděpodobnost úmrtí po střetu se stromem je totiž pětkrát vyšší než u průměrné nehody. Podle ekologické organizace Arnika příčinami srážek bývá nejčastěji nepozornost řidičů a nepřiměřená rychlost. Tým silniční bezpečnosti to vidí jinak, podle něj představují stromy poblíž silnic nebezpečí. Dojde na kácení?podobné články
-
Správa železnic: Hlavní trať podél Cidliny přestane být jednokolejkou
1.8.2023 – Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace trati z Prahy do Hradce Králové, která může sloužit jako odklonová trasa 1. tranzitního koridoru. Důležitým milníkem v celém procesu je vyhlášení tendru na projektanta dokumentace pro stavební povolení modernizace traťového úseku od odbočky Kanín nedaleko Velkého Oseka do Chlumce nad Cidlinou.podobné články
-
Správa železnic: Jednání o nádražní budově v Převýšově spějí do finále
10.10.2021 – Zástupci Správy železnic, obce Převýšov a veřejnosti pokročili v rámci jednání pracovní skupiny o nádražní budově v Převýšově do závěrečné fáze. Správa železnic prověřila různé možnosti jejího zachování a další alternativní vedení modernizované trati v okolí objektu. V současnosti tak existují tři varianty možného řešení, z nichž dvě počítají se zachováním budovy.podobné články
-
Správa železnic: Nádražní budova v Převýšově zůstane. Obec se zavázala k jejímu pronájmu
7.11.2021 – Zástupci Správy železnic a obce Převýšov se dohodli na zachování místní nádražní budovy, která měla původně ustoupit plánované modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové. Obec si pronajme volný prostor v přízemí objektu, pro který Správa železnic nebude mít využití. Zároveň pokračuje příprava nové varianty vedení trasy, která povede mimo nádraží.podobné články
-
Správa železnic: Nádražní budova v Převýšově zůstane, obec se zavázala k jejímu pronájmu
7.11.2021 – Zástupci Správy železnic a obce Převýšov se dohodli na zachování místní nádražní budovy, která měla původně ustoupit plánované modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové. Obec si pronajme volný prostor v přízemí objektu, pro který Správa železnic nebude mít využití. Zároveň pokračuje příprava nové varianty vedení trasy, která povede mimo nádraží.podobné články
-
Správa železnic: Začíná modernizace dalšího úseku trati na letiště, mezi Prahou-Bubny a Výstavištěm
16.12.2022 – Přestavba dalšího úseku železnice z centra Prahy do Kladna s odbočkou na letiště může začít. Správa železnic podepsala smlouvu s vítězem výběrového řízení na dodavatele stavebních prací, stalo se jím sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha.podobné články
-
Správa železnic: U Lanžhota pokračuje modernizace koridoru, trať bude o necelý metr výše
28.12.2022 – Nová kolej a mosty přes místní vodní toky už letos vznikly v rámci modernizace 1,5 kilometru trati mezi Lanžhotem a hranicí se Slovenskem. Správa železnic ji zahájila v únoru, práce provádějí za 595,7 milionu korun bez DPH společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha.podobné články
-
Správa železnic: Modernizace mezi Karlštejnem a Berounem startuje, práce méně ovlivní dopravu
4.10.2023 – Správa železnic podepsala v tomto týdnu smlouvu na rekonstrukci trati mezi Karlštejnem a Berounem. Stavbu budou realizovat společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ.podobné články
-
Terminál pro rychlodráhu u Nehvizd: Správa železnic dokončila jeho architektonickou studii
16.12.2021 – Správa železnic dokončila architektonickou studii připravovaného terminálu pro vysokorychlostní trať Praha východ u obce Nehvizdy. Po úpravách by terminál měl být podle správy prostornější. Nyní pokračují práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. Informovala o tom dnes Správa železnic. Terminál bude součástí připravovaného úseku z Prahy Běchovic do Poříčan, který spojí Prahu s Brnem a také Hradcem Králové. První část by se měla začít stavět v roce 2025.podobné články
-
Správa železnic vypsala tendr na rekonstrukci výpravní budovy v Berouně
24.3.2020 – Správa železnic vypsala zakázku na zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy v Berouně. Předpokládaná hodnota zakázky na modernizaci komplexu tří vzájemně propojených objektů, který tvoří odjezdová hala, administrativní budova a provozní prostory, je 244,6 milionu korun. Jde o druhé výběrové řízení, které Správa železnic v rámci tohoto projektu vypisuje.podobné články
-
Vinohradské tunely za čtyři miliardy i lávka na Smíchově: Správa železnic chystá v Praze dva obří projekty
27.7.2020 – Správa železnic připravuje dva velké projekty v Praze. Za přibližně čtyři miliardy korun plánuje rekonstrukci více než čtyřkilometrových vinohradských tunelů, u smíchovského nádraží pak postaví pěší lávku za zhruba 237 milionů korun. V pondělí o tom informovala Správa železnic. Pro obě stavby nyní hledá zhotovitele dokumentace pro vydání územního i stavebního povolení.podobné články