Článek
-
AČCKA: Počty reklamací zájezdů v letošním roce výrazně stouply na 0,8 %.
7.8.2014 – Více jak polovina reklamací obsahuje požadavky na odškodnění za újmu při narušení dovolené, dle nového občanského zákoníku.podobné články
Podobné články
-
Podíl reklamovaných zájezdů klesá a činí 0,5 %. AČCKA přináší kuriózní reklamace z letošní sezóny
6.8.2016 – Z výsledků naší ankety mezi členskými cestovními kancelářemi vyplývá, že letošní trend reklamací je při meziročním srovnání opět klesající. Od r. 2014, ve kterém jsme zaznamenali vysoký nárůst počtu reklamací ve výši 60 %, v souvislosti s medializací nového občanského zákoníku, podíly reklamovaných zájezdů klesají (2013: 0,5 %; 2014: 0,8 %; 2015: 0,6 %). Letos činí podíl reklamací z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů 0,5 %.podobné články
-
Počet reklamací zájezdů letos stoupl o polovinu. Češi si stěžují zejména na jídlo
17.9.2014 – O 45 procent stoupl v letošním roce počet reklamací na zájezdy poskytované cestovními kancelářemi. Nejčastějším terčem stížností je kvalita jídla, výplývá z výzkumu cestovní agentury Invia a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Podle cestovních kanceláří stojí za stoupajícím počtem reklamací skutečnost, že Češi stále častěji zneužívají nový občanský zákoník, který od ledna zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené.podobné články
-
AČCKA: Dnes začíná světový veletrh ITB v Berlíně
7.3.2023 – Klíčoví hráči světového byznysu cestovního ruchu se setkají v těchto třech dnech v Berlíně. Nechybí mezi nimi ani zástupci AČCKA. Před termínem veletrhu a po jeho konání se uskuteční několik navazujících důležitých jednání. Jednu z těchto důležitých akcí představovala dne 3.3.2023 návštěva delegace malajsijské asociace cestovních kanceláří MATTA v sídle jejího protějšku z České republiky – AČCKA. Čestným hostem setkání byla velvyslankyně Malajsie v Praze, J.E. Farashima Aini Mohd Ali. Na jednání se diskutovaly možnosti vzájemné výměny turistů mezi Malajsií a ČR a spolupráce profesních asociací, které jsou sdruženými kolegy v evropské asociaci ECTAA. Vyvrcholením akce bylo podepsání memoranda o porozumění mezi prezidenty obou asociací – panem Datuk Tan Kok Liang (MATTA) a panem Romanem Škrabánkem (AČCKA).podobné články
-
Dostihové kuře k jídlu, mrskající brouci na pláži: I tak Češi reklamují dovolené
5.8.2016 – Počty reklamací cestovních zájezdů od roku 2014 klesají. Alespoň to ukázala anketa Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Letošní podíl reklamací činí z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů zhruba půl procenta. Navíc sedmdesát procent z nich je neoprávněných. Nejčastěji vyplývají z nepřiměřených očekávání a požadavků, které si však klienti neobjednali a neuhradili.podobné články
-
AČCKA: Klienti postrádali ve stanu klimatizaci
16.8.2018 – AČCKA přináší výsledky pravidelné ankety reklamace zájezdů. Podíl reklamací klesl pod úroveň loňského roku na hodnotu 0,6 %.podobné články
-
Cestovní kanceláře začaly lákat klienty na letní dovolené, kolik ušetříte s first minute?
4.11.2009 – Začíná prodej zájezdů First minute na sezonu 2010. Z celkového množství přibližně 2 mil. zájezdů, které mají cestovní kanceláře připravené na příští sezonu je cca 20% leteckých a 80% pozemní dopravou. Listopad je každoročně obdobím, kdy cestovní kanceláře začínají prodej zájezdů na další léto formou tzv. "First minute " neboli "na první chvíli". Formou First minute se uplynulou sezonu prodalo přibližně 800 tis. zájezdů tzn. 40% všech zájezdů !podobné články
-
AČCKA: Pozor na nelegální pořadatele zájezdů
6.3.2017 – Patero rad pro spotřebitele při nákupu dovolené. AČCKA informuje, čeho se vyvarovat při nákupu zájezdu.podobné články
-
Kuriózní reklamace zájezdů: Ještěrka na pokoji i covidem omezené služby. Co lze uznat a co už ne?
4.9.2021 – Občas se dovolená nepovede zcela podle našich představ. A ačkoliv je cestování v posledních měsících poznamenáno pandemií, najdou se i jiné důvody, které nám mohou znepříjemnit dovolenou a které mohou být i důvodem k reklamaci či dokonce k žádosti o poskytnutí částky za „zkažení radosti ze zájezdu“. Základem je se stížností nečekat a vše poctivě dokumentovat. Stejně tak je dobré i myslet na to, že za déšť či vlny cestovky nemohou. Níže se i dozvíte koho oslovit, pokud cestovka po uznané reklamaci nesjedná nápravu nebo neposkytne v zákoném termínu slevu.podobné články
-
Cestovní kanceláře varují před koncem Smartwings: Ceny zájezdů by stouply až o 20 procent
8.5.2020 – Ekonomická krize způsobená epidemií koronaviru doléhá i na letecké společnosti. V České republice se hodně diskutuje o osudu Smartwings. Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (50) oznámil, že vláda uvažuje o tom, že stát by Smartwings podpořil. Pokud se tak nestane, bude to rána pro turistický ruch a výrazně to pocítí i dovolenkáři. Ceny zájezdů by pak razantně stouply.podobné články
-
AČCKA: Vyvarujte se nákupu zájezdu u neprověřených subjektů
14.3.2023 – Vyvarujte se nákupu zájezdu u neprověřených subjektů v cestovatelských skupinách na sociálních sítích. Při nákupu zájezdu u koncesované cestovní kanceláře zákazníci o své peníze nepřijdou a nezůstanou bez pomoci v zahraničí.podobné články
-
Hříšná pošta: Počet zásilek padá, stížností a reklamací je ale čím dál víc
25.11.2016 – Zatímco počet zásilek, které Česká pošta každý rok doručí, dramaticky klesá, počet stížností a reklamací ze strany lidí neustále roste. Například jen v roce 2015 řešila pošta 119 tisíc reklamací, z toho více než 19 tisíc bylo oprávněných. Lidé se také častěji obracejí na poštovního ombudsmana a stěžují si kvůli frontám na pobočkách. Jde o stovky stížností ročně.podobné články
-
AČCKA: Cestovky pořádají konferenci ve Španělsku
21.4.2023 – Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) pořádá další ze svých každoročních zasedání v zahraničí. Tentokrát se téměř 80 zástupců z řad českých cestovních kanceláří a agentur vypraví do země na Pyrenejském poloostrově, Španělského království. Konference, která je v historii profesního sdružení AČCKA již 54. v pořadí, se uskuteční ve dnech 23.4.-26.4.2023 na pobřeží vyhledávaného regionu Costa del Sol. Hlavními partnery akce jsou španělská kancelář pro cestovní ruch Turespana a andaluská Empresa Pública para la Gestión del Turismo y del Deporte de Andalucía. Na poznávacím programu v Malaze se podílí Turismo de Málaga a středeční část programu zajišťuje region Costa del Sol.podobné články
-
Cestovky lákají turisty na malé zálohy. Čechy vábí exotika a zimní zájezdy kupují už teď
8.8.2021 – Léto ještě neskončilo, ale Češi už se vrhli na kupování podzimních a zimních zájezdů. Cestovky hlásí značný zájem především o exotiku, přičemž prodej těchto destinací na zimu se dokonce spustil dřív než v předchozích letech. Podle cestovních kanceláří oslovených Blesk Zprávami pomáhá tomuto trendu očkování, ale i fakt, že si lidé v posledním roce a půl dovolených v cizině tolik neužili. Poskytovatelé zájezdů pak myslí i na pandemii a prodej zájezdů tomu začali přizpůsobovat. Například tak poskytují delší odklad doplacení zájezdu - klient proto zaplatí nejdříve zálohu a zbytek peněz zašle až krátce před dovolenou.podobné články
-
Nechce vám obchod uznat reklamaci? Zkuste inspekci, vyřešila už stovku sporů
29.6.2016 – Koupili jste si vadné boty, ale s prodejcem se nedá dohodnout na reklamaci? Už čtyři měsíce můžete požádat Českou obchodní inspekci o pomoc při mimosoudním řešení vašeho sporu. Tento nový způsob reklamací a dalších problémů už využilo přes tisíc spotřebitelů. Poměrně vysoký zájem už má také první výsledky: asi stovku spokojených spotřebitelů.podobné články
-
Asociace cestovních kanceláří: Prodej zájezdů do exotických destinací narůstá
16.1.2018 – Podle posledních průzkumů Asociace cestovních kanceláří České republiky je aktuální prodej zájezdů do vzdálenějších exotických zemí na vzestupu. I přes růst prodejů zájezdů za lyžováním, vzrostl v zimním období prodej zájezdů do zemí, které nabízí celoročně výborné a teplé počasí. Nárůst je v rozmezí 15 – 20 % procent.podobné články
-
Češi chtějí k moři, cestovkám stoupají prodeje. Ale do loňských tržeb je ještě daleko
10.6.2020 – Tuzemské cestovní kanceláře evidují od minulého týdne velký nárůst prodejů zájezdů do ciziny. Cestovní agentuře Invia prodeje vzrostly trojnásobně (o 290 procent), CK Fischer od pátku prodala vyšší stovky zájezdů. Nárůst hlásí také CK Exim Tours, Alexandria a Blue Style. Cestovní kanceláře se už také s podstatnou většinou klientů vypořádaly v případě zrušených zájezdů či storen kvůli šířícímu se koronaviru. Vyplývá to z dnešní ankety ČTK mezi prodejci zájezdů.podobné články
-
AČCKA: Novinky v destinacích 2017 - Výdaje cestujících za vstupní poplatky se zvyšují
27.3.2017 – Začátek nové turistické sezony je pro jednotlivé země často příležitostí k aplikaci nových opatření s dopadem na cestovní ruch. AČCKA přináší stručný přehled aktualit z vybraných destinací s přímým dopadem na české cestující. Platná či připravovaná opatření se vztahují zejména k vízům, která si klienti cestovních kanceláří i individuální cestující hradí nad rámec ceny zájezdu.podobné články
-
Fekálie v moři či pláž posetá páchnoucími řasami: S reklamací u cestovky nepochodíte
5.7.2018 – V úterý část moře a pláže v oblíbeném letovisku Dubrovník zasáhly fekálie. Mezi nešťastníky, kteří se zrovna koupali, byl i čtenář Blesku, který popsal nepříjemný zážitek. Kdo by si myslel, že má po něm nárok na reklamaci zájezdu, mýlil by se. Peníze by zpět nedostal ani za předpokladu, že by koupání pokazilo něco typičtějšího - například naplavené řasy. Podle cestovek jde totiž při znečištění vody o „vis maior“, neboli vyšší moc, a tak mají zákazníci smůlu.podobné články
-
Zájezdy na první moment – stále oblíbenější, levné, ale rizikové
1.3.2012 – Nákup zvýhodněných zájezdů na první moment v letošním roce zažívá velký nárůst popularity. Cestovní kanceláře lákají klienty zejména na garanci nejnižší ceny a velký výběr zájezdů. Nákup zájezdů s předstihem ale může být rizikový, uvedl Jan Votočka, právník časopisu dTest. Lidé totiž dopředu nemohou znát mj. svůj zdravotní stav a situaci v cílové zemi, navíc pojištění stornopoplatků mívá různá úskalí.podobné články