Článek
-
Ministerstvo financí: Dochází k významnému zvýšení ochrany spotřebitelů
1.12.2016 – Od dneška je účinné klíčové opatření z dílny Ministerstva financí, které posílí pozici spotřebitelů na finančním trhu a zpřehlední úvěrový trh – zákon o spotřebitelském úvěru.podobné články
Podobné články
-
Sdružení českých spotřebitelů: Označování potravin po česku
31.7.2017 – Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“.podobné články
-
Sdružení českých spotřebitelů: Jak poznáme kvalitu?
3.8.2017 – Sdružení českých spotřebitelů, z.ú. (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“.podobné články
-
Sdružení českých spotřebitelů: Značka ŽIVOTNOST PLUS přijata do Programu Česká kvalita
14.8.2017 – Sdružení českých spotřebitelů (SČS) dlouhodobě podporuje nástroje, které přispívají ke zlepšení důvěry spotřebitelů v korektní trh a férové obchodní podmínky, které zohledňují oprávněné zájmy spotřebitelů. To se týká i problému, který spotřebitelé vnímají velmi citlivě, a to konkrétně životnosti výrobku.podobné články
-
Sdružení českých spotřebitelů: Koncepce zapojení spotřebitelů do technické normalizace
16.10.2017 – V sídle Sdružení českých spotřebitelů (SČS) proběhl při příležitosti Světového dne norem den otevřených dveří a kulatý stůl Sdružení českých spotřebitelů a Kabinetu pro standardizaci k popularizaci technických norem v České republice.podobné články
-
dTest uspořádal školení pro odborníky v oblasti digitálních práv spotřebitelů
9.2.2021 – Evropská komise věnuje velkou pozornost ochraně zájmů spotřebitelů. Proto v rámci svého Evropského spotřebitelského programu pověřila Evropskou spotřebitelskou organizaci BEUC vzděláváním odborníků pro ochranu spotřebitelů v několika důležitých oblastech. Tento program dostal název Consumer PRO a v rámci České republiky ho realizuje spotřebitelská organizace dTest. Ta v lednu a únoru letošního roku úspěšně zorganizovala pro 30 odborníků šestidílné školení Consumer PRO – digitální práva spotřebitelů.podobné články
-
Tisíce lidí si stěžují na dovolenkové vouchery. Ochránci spotřebitelů zmínili i nekalé praktiky
3.9.2021 – Kvůli poukazům za zrušené zájezdy z důvodu pandemie koronaviru se na Sdružení obrany spotřebitelů za celou dobu, kdy je cestovní kanceláře (CK) vydávaly, obrátilo kolem pěti tisíc lidí. Případné další stížnosti sdružení očekává po 15. září. Do té doby musejí kanceláře klientům vrátit peníze za poukazy vydané na základě zákona tzv. lex voucher, pokud je neuplatnili do konce srpna na jinou dovolenou. Sdružení eviduje také podněty spotřebitelů na CK Blue Style a její vlastní poukazy. Na dotaz ČTK to v pátek uvedla právnička Sdružení obrany spotřebitelů Alena Máčová. Blue Style kritiku odmítá. Podle mluvčí CK Ilony Topolové podmínky k vlastním poukazům byly transparentní a každý klient je musel ve dvoufázovém ověření potvrdit. Většinu voucherů podle ní lidé k dnešku už uplatnili.podobné články
-
Sehnalová (ČSSD): Programové prohlášení vlády a ochrana spotřebitelů
20.12.2017 – Vláda představila programové prohlášení. Jak se týká ochrany spotřebitelů? V programovém prohlášení najdeme k ochraně spotřebitelů několik stručných bodů.podobné články
-
Sdružení českých spotřebitelů: K opatřením vlády na trhu s alkoholem
21.9.2012 – Sdružení českých spotřebitelů (SČS) má své aktivity založeny zásadně na odbornostech úzce souvisejících s technickou normalizací, posuzováním shody, akreditací, dozorem nad trhem a dalšími technickými specifickými procesy, které jsou předpokladem pro funkci vnitřního trhu EU. Zakládají vzájemnou důvěru mezi státy i jednotlivými hospodářskými subjekty a v posledním článku i důvěru spotřebitelů v bezpečnost výrobků na trhu a ve společný vnitřní trh.podobné články
-
Skandál s koňským masem změnil chování spotřebitelů v Evropě. A co Češi?
13.3.2013 – Šest z deseti britských spotřebitelů kvůli skandálu s koňským masem změnilo nákupní zvyky. Podle webu listu The Guardian to vyplývá to z nového průzkumu, který také ukazuje, že aféra výrazně otřásla důvěrou spotřebitelů v potravinářský průmysl.podobné články
-
Volba spotřebitelů: Při nákupu u Čechů rozhoduje cena a kvalita výrobku
28.4.2014 – Skupina Atoz Retail dnes na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky čtrnáctého ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který oceňuje inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží. Spotřebitelé letos vybírali ze 133 výrobků / výrobkových řad ve 43 kategoriích. Z průzkumu agentury STEM/MARK vyplynulo, že při rozhodování spotřebitelů o nákupu rozhoduje cena, kvalita, ale také značka a původ výrobku.podobné články
-
Sdružení českých spotřebitelů finančně vzdělává seniory
28.4.2015 – Sdružení českých spotřebitelů (SČS) se ve svých aktivitách zaměřuje na ty skupiny spotřebitelů, které jsou obzvlášť zranitelné v některých situacích na trhu. Mohou to být děti, osoby se zdravotním postižením, ale ve velké míře jsou to senioři. Právě senioři se mohou dostat i do závažných dluhových problémů kvůli neschopnosti se bránit, důvěřivosti, ale především kvůli neznalosti předpisů, vlastních práv, nedostatečnému pochopení smlouvy.podobné články
-
Český statistický úřad: Důvěra podnikatelů i spotřebitelů se snížila
24.7.2015 – Celková důvěra v domácí ekonomiku se v červenci mírně snížila. Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu) oproti červnu mírně poklesl o 1 bod. Indikátor důvěry podnikatelů se meziměsíčně mírně snížil o 1,1 bodu. Mezi podnikateli se důvěra mírně zvýšila v průmyslu; ve stavebnictví, v obchodě a ve vybraných odvětvích služeb se snížila. Indikátor důvěry spotřebitelů se mírně snížil o 0,7 bodu. Ve srovnání s hodnotami v červenci 2014 jsou ale souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.podobné články
-
Český statistický úřad: Důvěra podnikatelů i spotřebitelů dále rostla
25.1.2016 – Celková důvěra v domácí ekonomiku se v lednu zvýšila. Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený v bazickém indexu, se oproti prosinci zvýšil o 1,9 bodu na hodnotu 98,4. Indikátor důvěry podnikatelů se meziměsíčně zvýšil o 1,7 bodu na hodnotu 96,0. Mezi podnikateli se důvěra zvýšila v průmyslu, ve stavebnictví a v obchodě; ve vybraných odvětvích služeb se zvýšila mírně. Indikátor důvěry spotřebitelů se meziměsíčně zvýšil o 2,6 bodu na hodnotu 110,0. Ve srovnání s lednem 2015 jsou souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.podobné články
-
Český statistický úřad: Důvěra podnikatelů se meziměsíčně mírně zvýšila, důvěra spotřebitelů se nezměnila
24.5.2016 – Celková důvěra v domácí ekonomiku se v květnu mírně zvýšila. Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený v bazickém indexu, se oproti dubnu zvýšil o 0,4 bodu na hodnotu 96,0. Indikátor důvěry podnikatelů se meziměsíčně mírně zvýšil o 0,5 bodu na hodnotu 94,3. Mezi podnikateli se důvěra zvýšila mírně v průmyslu a ve vybraných odvětvích služeb, v obchodě se mírně snížila a ve stavebnictví se snížila. Indikátor důvěry spotřebitelů se meziměsíčně nezměnil a zůstal na hodnotě 104,3. Ve srovnání s květnem 2015 jsou souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.podobné články
-
SČS: Energie ke spotřebiteli – jaká práva, jaká rizika?
18.9.2016 – Sdružení českých spotřebitelů (SČS) vydává další ze svých publikací, kterými se snaží přispívat ke správné a účinné funkci vnitřního trhu EU. Publikace se týká práv spotřebitelů ve styku s dodavateli energií, kdy jsou spotřebitelé častokrát obětí mnohých nekalých praktik ze strany dodavatelů energií. SČS nadále eviduje vzrůstající počet takových stížností od spotřebitelů.podobné články
-
Důvěra podnikatelů v ekonomiku se meziměsíčně téměř nezměnila, důvěra spotřebitelů se opět zvýšila
27.9.2016 – Celková důvěra v domácí ekonomiku se v září mírně zvýšila. Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený v bazickém indexu, se oproti srpnu mírně zvýšil o 0,3 bodu na hodnotu 97,1. Indikátor důvěry podnikatelů se meziměsíčně nepatrně snížil o 0,1 bodu na hodnotu 95,2. Mezi podnikateli se důvěra zvýšila ve vybraných odvětvích služeb; v průmyslu se mírně snížila; ve stavebnictví a v obchodě se snížila. Indikátor důvěry spotřebitelů se meziměsíčně zvýšil o 2,1 bodu na hodnotu 106,4. Ve srovnání se zářím 2015 jsou souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.podobné články
-
Důvěra podnikatelů v ekonomiku se zvýšila, důvěra spotřebitelů se meziměsíčně mírně snížila
25.11.2016 – Celková důvěra v domácí ekonomiku se v listopadu zvýšila. Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený v bazickém indexu, oproti říjnu vzrostl o 1,8 bodu na hodnotu 99,3. Indikátor důvěry podnikatelů se meziměsíčně zvýšil o 2,3 bodu na hodnotu 97,5. Indikátor důvěry spotřebitelů se meziměsíčně mírně snížil o 1 bod na hodnotu 107,9. Ve srovnání s listopadem 2015 jsou souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.podobné články
-
Sobotkův kabinet chce ještě zlepšit ochranu spotřebitelů i podnikatelů
18.12.2016 – Ochranu spotřebitelů bude v Česku zřejmě upravovat nový spotřebitelský kodex. Návrh v pondělí projedná vláda. Dosud práva spotřebitelů určují občanský zákoník a zákon o ochraně spotřebitele, připomíná ČTK.podobné články
-
ČSÚ: Důvěra podnikatelů v ekonomiku se mírně zvýšila, nálada spotřebitelů zhoršila
26.11.2018 – Celková důvěra v ekonomiku se mírně snížila. Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený bazickým indexem, oproti říjnu mírně poklesl o 0,5 bodu na hodnotu 99,3. Indikátor důvěry podnikatelů se meziměsíčně mírně zvýšil o 0,5 bodu na hodnotu 97,8. Indikátor důvěry spotřebitelů se snížil o 5,1 bodu na hodnotu 106,9. Ve srovnání s listopadem loňského roku jsou souhrnný indikátor důvěry a indikátor důvěry podnikatelů vyšší, indikátor důvěry spotřebitelů je nižší.podobné články